Csendes Percek január 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jan. 7., P, 03:41:01 CET

                        2005. január 7. péntek

Jn 1,1-18.

Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. Ő
kezdetben az Istennél volt. Minden általa lett, és nélküle semmi sem lett,
ami létrejött. Benne élet volt, és az élet volt az emberek világossága. A
világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem fogadta be.
Megjelent egy ember, akit Isten küldött, akinek a neve János. Ő tanúként
jött, hogy bizonyságot tegyen a világosságról, és hogy mindenki higgyen
általa. Nem ő volt a világosság, de a világosságról kellett bizonyságot
tennie. Az Ige volt az igazi világosság, amely megvilágosít minden embert:
ő jött el a világba. A világban volt, és a világ általa lett, de a világ
nem ismerte meg őt: saját világába jött, és az övéi nem fogadták be őt.
Akik pedig befogadták, azokat felhatalmazta arra, hogy Isten gyermekeivé
legyenek; mindazokat, akik hisznek az ő nevében, akik nem vérből, sem a
test, sem a férfi akaratából, hanem Istentől születtek. Az Ige testté
lett, közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya
egyszülöttjének dicsőségét, telve kegyelemmel és igazsággal. János
bizonyságot tett róla, és azt hirdette: "Ő volt az, akiről megmondtam: Aki
utánam jön, megelőz engem, mert előbb volt, mint én." Mi pedig
valamennyien az ő teljességéből kaptunk kegyelmet kegyelemre. Mert a
törvény Mózes által adatott, a kegyelem és az igazság Jézus Krisztus által
jelent meg. Istent soha senki sem látta: az egyszülött Isten, aki az Atya
kebelén van, az jelentette ki őt.

                            MINDEN NAP ÚJ

A Krisztus beszéde lakjék bennetek gazdagon. (Kol 3,16)

Több mint 40 évvel ezelőtt az Albuquerque-ben lévő St. John metodista
gyülekezet lelkésze a kezembe adta a Csendes Percek áhítatos füzet egy
példányát. Akkor sietett a segítségemre, amikor még nem voltam az egyház
tagja. Nem kértem volna a lelkész segítségét, ha nem küszködtem volna egy
fontos személyes problémával. Még ma is jól emlékszem, hogy viszonzásul
arra kért, hogy két hónapon át mindig olvassam el a Csendes Percek napi
szakaszát, különösen az ott javasolt bibliai szakaszt. Megígértem, és meg
is tartottam ígéretemet.
A naponkénti bibliaolvasás az életem részévé vált, és az évek során nem
csak a mindennapra javasolt szakaszt olvastam el. Kedvenc igerészem a Jn
1,1-18, és az Ézs 40,25-31. Az Ézsaiás könyvében lévő igeversek arra
tanítanak, hogy Isten teljes megismerése természetesen nem könnyű, ha
egyáltalán lehetséges. Ezeket a bibliai szakaszokat több mint ezerszer
olvastam már, de mindig tanulok valami újat belőlük.

Imádság: Szólj hozzánk, Istenünk, amikor olvassuk igédet, hogy igazságod
bennünk lakozzon. Ámen.

Az ismerős igeszakaszok is hordoznak új üzeneteket a naponkénti
olvasáskor.
Jelle DeBoer (Új-Mexico, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI SEGÍTETTE LELKI
NÖVEKEDÉSÜNKET!_____________________________

Könyvajánlat:

Gary Chapman: A szeret másik arca: a HARAG
Bármilyen meglepõ, a harag lehet a szeretet másik arca. Hogyan
fejezhetjük ki és vezethetjük le helyesen és hasznosan a haragunkat? A
szerzõ szerint keresztény élethivatásunk betöltése nem más, mint
Isten jellemének visszatükrözése.

Bolti ár: 1400,- Ft
Internetes rendelésnél: 1260,- Ft
176 oldal 142 x197 mm