Csendes Percek 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jan. 2., V, 03:41:01 CET

                          2005.  2. vasárnap

Jn 15,1-11.

Jézus mondja: "Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a szőlősgazda.
Azt a szőlővesszőt, amely nem terem gyümölcsöt énbennem, lemetszi; és
amely gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy még több gyümölcsöt
teremjen. Ti már tiszták vagytok az ige által, amelyet szóltam nektek.
Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a szőlővessző nem teremhet
gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok
énbennem. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: aki énbennem marad, és
én őbenne, az terem sok gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok
cselekedni. Ha valaki nem marad énbennem, kivetik, mint a lemetszett
vesszőt, és megszárad, összegyűjtik valamennyit, tűzre vetik és elégetik.
Ha megmaradtok énbennem, és beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit
akartok, kérjétek, és megadatik nektek. Az lesz az én Atyám dicsősége,
hogy sok gyümölcsöt teremtek, és akkor a tanítványaim lesztek."

"Ahogyan engem szeretett az Atya, úgy szeretlek én is titeket: maradjatok
meg az én szeretetemben. Ha parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok a
szeretetemben, ahogyan én mindig megtartottam az én Atyám parancsolatait,
és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket azért mondom nektek, hogy az én
örömöm legyen bennetek, és örömötök teljessé legyen."

                           BŐVÖLKÖDŐ ÉLET

Nem késlekedik az Úr az ígérettel, amint egyesek gondolják, hanem türelmes
hozzátok, mert nem azt akarja, hogy némelyek elvesszenek, hanem azt, hogy
mindenki megtérjen. (2Pt 3,9)

Általában nem nézek bele a szomszédom szemeteskukájába. Egy nap azonban,
amikor úgy tolta a járdaszegélyhez a tartályt, hogy a kukásautó emelőkarja
nem érhette el, odébb mozdítottam. Ekkor vettem észre egy zöld levelet,
ami kikandikált a tartály teteje alól. Jobban megvizsgáltam a növényt, és
kiderült, egy piros filodendron az. Bár az alatta lévő föld csontszáraz
volt, úgy gondoltam, még menthető a növény, ezért hazavittem. Miután egy
hétig rendszeresen tápoldattal locsoltam, "Piroska" erőre kapott és új
leveleket hozott. Ma már több mint egy méter magas, és a boldogság
megtestesítője a lakásban.

Habár én tápláltam, a továbbéléshez és a növekedéshez szükséges titokzatos
energiát egyedül a mi Teremtőnk ismeri. Ha az életenergia megtalálható egy
elhanyagolt és félredobott növényben is, akkor mennyi életerőt ad Isten az
emberek millióinak, akikről már mindenki lemondott? Jézus azért jött, hogy
az embereknek életük legyen, sőt bőségben éljenek. (Jn 10,10) Feladatunk,
hogy egymást tápláljuk, és így tapasztalhassuk meg az élet teljességét.

Imádság: Teremtő Istenünk, ébreszd fel bennünk naponta embertársaink
iránti elkötelezettségünket és szeretetünket. Ámen.

Isten nem egyszerűen életet, hanem bővölködő életet ad.

Bob Wedwick (Arizona, USA)

IMÁDKOZZUNK A SZOMSZÉDAINKÉRT!