Csendes Percek február 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Feb. 21., H, 03:41:01 CET

                       2005. február 21. hétfő

Mt 5,1-12.

Amikor meglátta Jézus a sokaságot, felment a hegyre, és miután leült,
odamentek hozzá tanítványai. Ő pedig megszólalt, és így tanította őket:

"Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa.
Boldogok, akik sírnak, mert ők megvigasztaltatnak.
Boldogok a szelídek, mert ők öröklik a földet.
Boldogok, akik éheznek és szomjaznak az igazságra, mert ők
megelégíttetnek.
Boldogok az irgalmasok, mert ők irgalmasságot nyernek.
Boldogok a tiszta szívűek, mert ők meglátják az Istent.
Boldogok, akik békét teremtenek, mert ők Isten fiainak neveztetnek.
Boldogok, akiket az igazságért üldöznek, mert övék a mennyek országa.
Boldogok vagytok, ha énmiattam gyaláznak és üldöznek titeket, és
mindenféle rosszat hazudnak rólatok.
Örüljetek és ujjongjatok, mert jutalmatok bőséges a mennyekben, hiszen
így üldözték a prófétákat is, akik előttetek éltek."

                    ISTEN AZT MONDJA: "RENDBEN."

Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa. (Mt 5,3)

Tíz évvel ezelőtt egy hideg novemberi reggelen a munkahelyemre menet az
egész életem terhe rám nehezedett. Soha nem voltam elég jó semmiben.
Soha nem a helyes dolgot cselekedtem. Mindent utáltam magamban. És ezt
már nem bírtam tovább elviselni. Magamban azt kiáltottam az Úrnak
kétségbeesetten: "Kérlek, Uram, segíts, hogy ne gyűlöljem magam!" Egy
pillanattal később az elmémben valahol nagyon messze egy halk hangot
hallottam: "Rendben." Melegség és béke töltött el. Az öngyűlölet
azonnal eltűnt és soha nem tért vissza. Szilárd meggyőződésem, hogy
Isten érintett meg aznap.
Nemrégiben a gyülekezetünkben a bibliaórán Máté evangéliumából a
Boldogmondásokkal (Mt 5,3-10) foglalkoztunk. Mindenkinek nehézséget
okozott megérteni, hogy lehet egy lelkileg szegény ember áldott? Másnap
megkaptam a választ: azon a hideg novemberi napon, amikor a mélyponton
voltam, de megnyitottam a szívemet Istennek, ő válaszolt, és egy új
élettel áldott meg. Hatalmas kincsnek tartom azt a pillanatot, amikor
az Úr kiárasztotta a kegyelmét rám, bűnös emberre. Ugyanez a kegyelem
mindig elérhető bármelyikünk számára, ha beismerjük, hogy szükségünk
van Isten kegyelmére.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, hogy te betöltöd a legbensőbb
szükségleteinket. Köszönjük annak a biztos tudatát, hogy te elfogadsz
bennünket. Ámen.

Mindenkit szeretnünk kell - még önmagunkat is.
Nevin Robbins (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK GYŰLÖLIK MAGUKAT!