Csendes Percek február 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Feb. 19., Szo, 03:41:00 CET

                      2005. február 19. szombat

Zsolt 100.

Hálaadó zsoltár. Ujjongjatok az ÚR előtt az egész földön!
Szolgáljatok az ÚRnak örömmel, vigadozva járuljatok színe elé!
Tudjátok meg, hogy az ÚR az Isten! Ő alkotott minket, az övéi vagyunk:
az ő népe és legelőjének nyája.
Menjetek be kapuin hálaénekkel, udvaraiba dicsérettel! Adjatok hálát
neki, áldjátok nevét!
Mert jó az ÚR, örökké tart szeretete, és hűsége nemzedékről nemzedékre.

                             "CSUDAJÓ"

Ujjongjatok az Úr előtt az egész földön. (Zsolt 100,1)

Még teológusként szolgáltam az első gyülekezetemben, Brooklynban.
Mindig nagyon örültem, amikor meglátogattam egy idős, nyolcvan év
feletti asszonyt, akinek különösen sok oka lehetett volna az
elégedetlenkedésre. Egyedül élt egy lerobbant állapotú bérház harmadik
emeleti kis lakásában. Gyenge egészségi állapotban volt már, szinte nem
volt senkije, és nagyon kevés jövedelemből tengődött. A lakás télen
gyakran hideg, nyáron pedig fullasztóan meleg volt.
Mégis mindig örömmel vártam a vele való találkozást. Nagyon szeretett
beszélgetni a Bibliáról - különösen a kedvenc 100. zsoltárról -,
Shakespeare, Milton, Dickens és Hardy klasszikus műveiről, melyeket
újra és újra elolvasott. Határtalan lelkesedését nagyon üdítőnek
tapasztaltam. Számára minden "csudajó" volt - a szomszédai, New York
városa, a gyülekezet. És az Úr is milyen "csudajó", ugye? - kiáltott
fel.
Néhányan talán kissé naivnak tarthatták őt. Számomra azonban nagy
kiváltság volt a társaságában lenni, érezni azt a nagy örömet, hálát és
hitet, amely belőle áradt. Biztos vagyok benne, hogy különösen meleg
fogadtatásban volt része a mennyben. Én pedig hálás vagyok azért a
bátorításért, melyet a néha elcsüggedő fiatal lelkésznek adott.

Imádság: Urunk, segíts a nehéz körülményeinkben is felmutatnunk a veled
való közösség örömét. Ámen.

Meg tudom-e mutatni másoknak a hitemből fakadó örömet?
Ralph Lord Roy (Connecticut, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKINEK HITE BÁTORÍTOTT MINKET!