Csendes Percek február 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Feb. 13., V, 03:41:01 CET

                      2005. február 13. vasárnap

Róm 8,26-32.

Ugyanígy segít a Lélek is a mi erőtlenségünkön. Mert amiért imádkoznunk
kell, nem tudjuk úgy kérni, ahogyan kell, de maga a Lélek esedezik
értünk kimondhatatlan fohászkodásokkal. Aki pedig a szíveket vizsgálja,
tudja, mi a Lélek gondolata, mert Isten szerint jár közben a
megszenteltekért. Azt pedig tudjuk, hogy akik Istent szeretik, azoknak
minden javukra szolgál, azoknak, akiket elhatározása szerint elhívott.
Mert akiket eleve kiválasztott, azokról eleve el is rendelte, hogy
hasonlókká legyenek Fia képéhez, hogy ő legyen az elsőszülött sok
testvér között. Akikről pedig ezt eleve elrendelte, azokat el is hívta,
és akiket elhívott, azokat meg is igazította, akiket pedig
megigazított, azokat meg is dicsőítette. Mit mondjunk tehát erre? Ha
Isten velünk, ki lehet ellenünk? Aki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem
mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent?

                      A MELLETTÜNK ÁLLÓ SEGÍTŐ

Azt pedig tudjuk, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden a javukra
szolgál. (Róm 8,28)

Elég nehezen viselem, amikor hibázok, vagy nem tudok jó lenni. Ha
valami nem megy, nem sikerül, nagyon csalódott vagyok, összetörök, néha
letargiába is esek. Ezekben az állapotokban perceket, órákat benne
lenni is hosszú, és vannak, akik évek, évtizedek óta élnek így.
Találkozom korlátaimmal, amit sokszor életképtelenségnek élek meg, és
ebből a gondolatmenetből eljuthatok az önvád, a harag, a szorongás, a
félelem kínzó érzésébe.
Nagyon nehéz ilyenkor tudni, hinni azt, hogy Isten ezeket az
állapotokat is használni tudja. Pedig igen. Ő nem vádol, nem hagy
cserben lemondóan, hanem ezekben a helyzetekben is bátorít: "Gondolt
ránk megaláztatásunkban, mert örökké tart szeretete." (Zsolt 136,23)
Jézus nem az egészségesekhez jött, hanem a betegekhez. És amikor gyenge
vagyok, akkor vagyok erős, mert minél üresebb vagyok, annál több "hely"
marad bennem az ő erejének. Ezek a győzelmei a nehéz helyzeteknek. És
mire ezt végiggondolom, már jobban is lettem. Isten szeretete és
békessége kitöltetett belém.

Imádság: Köszönjük, Jézus, hogy te nem elítélni jöttél a világba, hanem
megmenteni. Köszönjük, hogy minden kínunkat, félelmünket átélted már,
és érted azokat. Hálát adunk megértő szeretetedért. Ámen.

Van-e most olyan ember melletted, akit felemelhetsz a szomorúságból?
Czabán Angelika (Budapest, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK A SZORONGÓ EMBEREKÉRT!