Csendes Percek február 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Feb. 12., Szo, 03:41:02 CET

                      2005. február 12. szombat

3Móz 19,33-34.

Ha jövevény tartózkodik nálatok az országban, ne legyetek hozzá
kegyetlenek! Olyan legyen a köztetek tartózkodó jövevény, mint a
közületek való bennszülött! Szeressétek, mint magatokat, mert
jövevények voltatok Egyiptomban. Én, az ÚR, vagyok a ti Istenetek!

                         FÉLELEM ÉS IMÁDSÁG

Ne ítéljetek látszat szerint, hanem hozzatok igazságos ítéletet. (Jn
7,24)

Egy kis kaliforniai taco étteremben feleségem, Carol elkapta a
pillantásomat, és a fejével másik oldal felé bökött. Egy fiatalembert
pillantottam meg, aki burritot evett és közben telefonált. Nem
értettem. Carol megmagyarázta: "Nem úgy néz ki, mint egy közel-keleti?"
Az utóbbi években a gyanakvás lett úrrá az országunkon a
terrortámadások miatt. A negyvenes évek is félelemmel teli idők voltak;
az emberek gyanakvóan néztek a másikra, hogy nem német vagy japán-e az
illető. Némethangzású nevem miatt néhány gyerek az osztályban "kis
Hitlernek" csúfolt és ellenségnek tekintett.
Könnyű elhamarkodott következtetésekre jutni. Carol és én irtózunk a
hátrányos megkülönböztetéstől, de néha mégis félelmet érzünk, ha olyan
valakivel találkozunk, aki ellenfélnek tűnik. "Ez nem helyes - mondja
Carol - , de nehéz nem aggódni."
Bólogattam, de közben a saját fájdalmas emlékeimre gondoltam a
középiskolás éveimből, és együtt éreztem az étteremben ülő
fiatalemberrel. És imádkoztam érte.

Imádság: Drága Atyánk, segíts, hogy ne ítélkezzünk, hanem szeressünk,
elfogadjunk és imádkozzunk azokért, akik különböznek tőlünk. Ámen.

Ma imádkozom azokért, akiktől félek.
Hal Hostetler (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY VÉGET ÉRJEN A DISZKRIMINÁCIÓ!