Csendes Percek február 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Feb. 6., V, 03:41:01 CET

                      2005. február 6. vasárnap

Lk 9,28-43.

E beszédek elhangzása után mintegy nyolc nap múlva Jézus maga mellé
vette Pétert, Jánost és Jakabot, és felment a hegyre imádkozni.
Imádkozás közben arca elváltozott, és ruhája fehéren tündöklött. És
íme, két férfi beszélt vele: Mózes és Illés, akik dicsőségben
megjelenve, élete végéről szólottak, amelynek Jeruzsálemben kell
beteljesednie. Pétert és társait pedig elnyomta az álom. Amikor azonban
felébredtek, látták az ő dicsőségét, és azt a két férfit, akik ott
álltak vele. És amikor azok távozni akartak tőle, azt mondta Péter
Jézusnak: "Mester, jó nekünk itt lennünk, készítsünk három sátrat:
egyet neked, egyet Mózesnek és egyet Illésnek." De nem tudta, mit
beszél. Alighogy ezt kimondta, felhő támadt, és beárnyékolta őket.
Nagyon megrémültek, amikor a felhőbe kerültek. És hang hallatszott a
felhőből: "Ez az én Fiam, akit kiválasztottam, reá hallgassatok!"
Amikor a hang hallatszott, Jézust egyedül találták. Ők pedig
hallgattak, és azokban a napokban senkinek nem mondtak el semmit a
látottakról. A következő napon, amikor lejöttek a hegyről, nagy sokaság
ment eléje. És ekkor egy ember így kiáltott a sokaságból: "Mester,
kérlek, tekints a fiamra, mert ő az én egyetlenem. Időnként valami
lélek ragadja meg, és hirtelen kiáltozni kezd, rázza őt és tajtékzik,
és nehezen távozik tőle, miután meggyötörte. Megkértem tanítványaidat,
hogy űzzék ki, de nem tudták." Ekkor Jézus így szólt: "Ó, hitetlen és
elfajult nemzedék, meddig leszek még veletek, és meddig szenvedlek még
titeket? Vezesd ide a fiadat!" Még feléje tartott a fiú, amikor
leteperte az ördög és megrázta. Jézus azonban ráparancsolt a
tisztátalan lélekre, meggyógyította a gyermeket, és visszaadta az
apjának. Ekkor mindnyájan elámultak az Isten nagyságán. Mindnyájan
csodálkoztak azon, amit tett.

                        A 18-AS SZOBA BETEGE

Imádkozás közben Jézus arca elváltozott, és ruhája fehéren tündöklött.
(Lk 9,29)

A kisvárosi kórház folyosóján halvány fény derengett. Ahogy
végigsétáltam a kihalt folyosón, lépéseim minden egyes koppanását
tisztán lehetett hallani. Ideges voltam. Lelkészként naponta
meglátogatok néhány beteget. Vannak, akik szívesen beszélgetnek a
kezelésükkel kapcsolatos lelki kérdésekről, másokat ez hidegen hagy.
Azon gondolkoztam, vajon hoz-e valami változást látogatásom a 18-as
szobában fekvő férfi számára?
Előrehaladott stádiumban lévő rákban szenvedett. Amikor beléptem,
láttam, hogy teljesen ébren van, és mereven a mennyezetet nézi. Amikor
megpillantott, az egész arckifejezése örömteli lett. Azt mondta, egész
nap egy lelkészre várt, mert szeretett volna néhány lelki kérdést
megbeszélni. Estébe hajlóan beszélgettünk és imádkoztunk.
A következő vasárnap jött Jézus megdicsőülésének vasárnapja. A 18-as
szobában fekvő férfire gondoltam és Isten hatalmára, amely
mindannyiunkban változást tud eredményezni. Péter, Jakab és János Jézus
megdicsőülése után lejött a hegyről, hogy az egész világot
megváltoztassa. Hozzájuk hasonlóan mi is Isten eszközei lehetünk mások
életében.

Imádság: Istenünk, a Krisztusban nyújtott erőd által segíts változást
munkálni a világban. Ámen.

Általunk tudja Isten hatalma megváltoztatni a világot.
Ron Nelson (Iowa, USA)

IMÁDKOZZUNK A RÁKOS BETEGEKÉRT!