Csendes Percek február 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Feb. 5., Szo, 03:41:02 CET

                       2005. február 5. szombat

Jn 6,47-58.

Bizony, bizony, mondom néktek: aki hisz, annak örök élete van. Én
vagyok az élet kenyere. Atyáitok a mannát ették a pusztában, mégis
meghaltak. De ez az a kenyér, amely a mennyből szállt le, hogy aki
eszik belőle, meg ne haljon: Én vagyok az az élő kenyér, amely a
mennyből szállt le: ha valaki eszik ebből a kenyérből, élni fog örökké,
mert az a kenyér, amelyet én adok oda a világ életéért, az az én
testem." A zsidók erre vitatkozni kezdtek egymással, és ezt kérdezték:
"Hogyan adhatná ez nekünk a testét eledelül?" Jézus így szólt hozzájuk:
"Bizony, bizony, mondom néktek: ha nem eszitek az Emberfia testét, és
nem isszátok a vérét, nincsen élet tibennetek. Aki eszi az én testemet,
és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az
utolsó napon. Mert az én testem igazi étel, és az én vérem igazi ital.
Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, az énbennem marad, és
én őbenne. Ahogyan engem az élő Atya küldött el, és én az Atya által
élek, úgy az is, aki engem eszik, élni fog énáltalam. Ez az a kenyér,
amely a mennyből szállt le; ez nem olyan, mint amilyet atyáitok ettek,
és mégis meghaltak: aki ezt a kenyeret eszi, élni fog örökké."

                          AZ ÉLET KENYERE

Jézus mondja: "Az én eledelem az, hogy teljesítsem annak akaratát, aki
elküldött engem, és bevégezzem az ő munkáját." (Jn 4,34)

Pár évvel ezelőtt egyik barátom egy adag kenyérsütéshez való kovászt
adott családunknak. A kovász egy híg tésztakészítmény, melyet
kenyérsütéshez használnak, majdnem minden kultúrában. Egyszer egy héten
némi lisztet, cukrot és burgonyaszirmot kell hozzáadni. A barátomék már
több mint 25 éve ugyanabból az edényből merítik a kovászt a családi
kenyér megsütéséhez, és még a barátoknak is adnak belőle.
Nálunk már három kenyércipó készül minden héten ebből a kovászból. A
gyerekek nagy érdeklődéssel figyelik, ahogyan a kovász megkeleszti a
kenyeret. Frissen sült kenyér illata tölti be a konyhát. Ezeken az
estéken a hasunk is megtelik meleg kenyérrel testünk táplálására.
Barátainkhoz hasonlóan, mi is megosztjuk kovászunkat más családokkal.
A Jézus Krisztusba vetett hit nagyon hasonlít a kovászhoz. Állandó
táplálást igényel. Imádság, bibliaolvasás, mások felé való szolgálat
táplálják az egészséges tanítványt. Mint a friss kenyér, úgy tölt el
bennünket Krisztus békessége. Az élet kenyere a lelki táplálékot
jelenti számunkra, mi pedig vágyunk arra, hogy Isten igéjét
megoszthassuk másokkal, és segíthessünk nekik lelki növekedésükben.

Imádság: Drága Istenünk, növeld hitünket, és segíts igédet megosztani
másokkal. Ámen.

Jézus Krisztus életünk táplálékforrása.
Patrick Borders (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÖRNYEZETÜNKBEN ÉLŐKÉRT!