Csendes Percek február 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Feb. 1., K, 03:41:02 CET

                        2005. február 1. kedd

Zsolt 23.

Dávid zsoltára. Az ÚR az én pásztorom, nem szűkölködöm.
Füves legelőkön terelget, csendes vizekhez vezet engem.
Lelkemet felüdíti, igaz ösvényen vezet az ő nevéért.
Ha a halál árnyéka völgyében járok is, nem félek semmi bajtól, mert te
velem vagy: vessződ és botod megvigasztal engem.
Asztalt terítesz nekem ellenségeim szeme láttára. Megkened fejemet
olajjal, csordultig van poharam.
Bizony, jóságod és szereteted kísér életem minden napján, és az ÚR
házában lakom egész életemben.

                      A MEGBOCSÁTÁS SZABADSÁGA

Asztalt terítesz nekem ellenségeim szeme láttára. Megkened fejemet
olajjal, csordultig van poharam. (Zsolt 23,5)

Egyik vasárnap este elraboltak, miután elhagytam a templomot, ahol
lelkészként dolgozom. Ez az élmény rávilágított arra, hogy mennyire
kiszolgáltatottak lehetünk egy mentálisan sérült ember kezében. Ekkor
világosan megtapasztaltam, hogy "ha a halál árnyéka völgyében járok is"
(Zsolt 23,4), az Úr az én őrizőm. Ez az élmény elmélyítette bennem a
Zsolt 23,5 versét.
Lelkészként gyakran beszélgetek olyanokkal, akik nehezen bocsátanak
meg, ha megbántják, megsértik őket. Nehéz megérteni azoknak a
viselkedését is, akik megbántanak másokat. Még ennél is nehezebb azt
belátni, hogy megbocsáthatunk, sőt szerethetjük is őket. A legszörnyűbb
élményeket is felhasználhatja Isten lelki életünk formálására. Amikor
megbocsátunk, teljesen megszabadulunk a haragtól és a gyűlölettől.
Észrevehetjük és örülhetünk azoknak a lelki áldásoknak, amelyeket Isten
készít a legtragikusabb körülmények között is.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, hogy te egyaránt gondoskodsz testünkről
és lelkünkről. Könyörülj azokon, akik erőszakoskodók és gyalázkodók
másokkal szemben. Óvd és gyógyítsd meg áldozataikat. Ámen.

A gyűlölet elveszti fölöttünk erejét, ha megbocsátunk az ellenünk
vétkezőknek!
Rafael Murillo Paniagua (Mexico, D. F., Mexikó)

IMÁDKOZZUNK AZ ERŐSZAKOS EMBEREKÉRT, ÉS AKIK SZENVEDNEK AZ ERŐSZAK
MIATT!