Csendes Percek december 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Dec. 28., Sze, 03:41:00 CET

                      2005. december 28. szerda

Ézs 43,1-7.

1 De most így szól az ÚR, a te teremtőd, Jákób, a te formálód, Izráel:
Ne félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak, enyém vagy!
2 Ha vízen kelsz át, én veled vagyok, és ha folyókon, azok nem sodornak
el. Ha tűzben jársz, nem perzselődsz meg, a láng nem éget meg.
3 Mert én, az ÚR, vagyok a te Istened, Izráel Szentje, a te szabadítód!
Kárpótlásul adom érted Egyiptomot, Etiópiát és Szebát adom helyetted.
4 Mivel drágának tartalak, és becsesnek, mivel szeretlek, azért
embereket adok helyetted, életedért nemzeteket.
5 Ne félj, mert én veled vagyok! Napkeletről visszahozom gyermekeidet,
és napnyugatról összegyűjtelek.
6 Ezt mondom északnak: Add ide! - és délnek: Ne tartsd fogva! Hozd ide
fiaimat a messzeségből, leányaimat a föld végéről,
7 mindenkit, akit nevemről neveznek, akit dicsőségemre teremtettem,
formáltam és alkottam.

                         MIT JELENT A NÉV?

De most így szól az Úr, a te teremtőd, Jákób, a te formálód, Izráel: Ne
félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak, enyém vagy! (Ézs
43,1)

Amikor ötödikes voltam, üdvözlőkártyát küldtünk a jókívánságainkkal egy
osztálytársunknak, aki kórházban feküdt. Aláírtam a kártyát, de
elgondolkoztam, vajon számít-e, hogy nevemet adtam a többi mellé.
Másrészről, egyszer kaptam egy születésnapi üdvözletet a
gyülekezetemtől. Emlékszem, többször is végigolvastam a kártyán
szereplő neveket. Minden név egy személyt jelképezett, akit érdekelt a
sorsom, s éreztem, szorosan kötődöm hozzájuk.
A Bibliában, csakúgy, mint számunkra, fontosak a nevek. A héberek nagy
jelentőséget tulajdonítottak a névnek és az általa hordozott
jelentésnek. Isten Izráelre változtatta Jákób nevét, az angyallal
történt találkozása után. Száraj neve Sára lett, Abrámé Ábrahám, a
rájuk váró áldás jeleként.
Gondoltunk már arra, milyen fontos, hogy mások tudják a nevünket, és
mit jelent a körülöttünk élőknek, ha nevükön szólítjuk őket?
Gondolkoztunk már Jézus nevén? Megmentőt, megszabadítót jelent.
Ismerjük a nevet, mert Jézus Krisztusban Isten áldozatát fogadhatjuk,
amit valamennyi emberért hozott.

Imádság: Szerető Istenünk, segíts támogatnunk azokat, akik úgy érzik,
elfeledkeztek róluk. Ámen.

Isten mindannyiunkat néven szólít.
Jacobo J. Guiribitey (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÓRHÁZI BETEGEKÉRT!