Csendes Percek december 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Dec. 21., Sze, 03:41:01 CET

                      2005. december 21. szerda

Hós 14,2-10.

2 Térj meg, Izráel, Istenedhez, az ÚRhoz, mert bűnöd miatt buktál el!
3 Ezeket a szavakat vigyétek magatokkal, amikor megtértek az ÚRhoz, ezt
mondjátok neki: Bocsáss meg minden bűnt, és fogadd szívesen, ha ajkunk
gyümölcsét áldozzuk neked!
4 Asszíria nem segít meg minket, lóra sem ülünk többé. Nem nevezzük
többé Istenünknek kezünk csinálmányát. Csak nálad talál irgalmat az
árva.
5 Kigyógyítom őket a hűtlenségből, szívből szeretni fogom őket, mert
elfordult róluk haragom.
6 Harmat leszek Izráelnek: virágzik majd, mint a liliom, gyökeret ver,
mint a Libánon fái.
7 Ágai szétterülnek, ékes lesz, mint az olajfa, és illatos, mint a
Libánon.
8 Újra Isten oltalmában fognak élni, gabonát termesztenek, virágzanak,
mint a szőlő, híresek lesznek, mint a libánoni bor.
9 Efraimnak semmi köze többé a bálványokhoz. Én meghallgatom, és
törődöm vele. Olyan vagyok, mint a zöldellő ciprus, tőlem kapod
gyümölcsödet.
10 Aki bölcs, belátja ezeket, aki értelmes, az megérti. Mert egyenesek
az ÚR útjai, az igazak járnak rajtuk, a vétkesek elbuknak rajtuk.

                             ISTEN ÚTJA

Amikor megtértek az Úrhoz, ezt mondjátok neki: Bocsáss meg minden bűnt,
és fogadd szívesen, ha ajkunk gyümölcsét áldozzuk neked! (Hós 14,3)

Egy hatalmas esti felhőszakadás után, másnap örömmel keltem útra
kerékpározni a friss reggelben. Amikor egy pillanatra letértem a
kikövezett ösvényről, azonnal az út menti puha sárban rekedtem.
Csodálkoztam, milyen hirtelen elakadtam az út elhagyása után.
Isten az életünk számára is elkészített egy helyes utat. Ha ezen az
ösvényen maradunk, teljességben élhetünk. Ha viszont letérünk erről az
útról, azonnal elakadunk az út mentén, és elveszítjük az Istennel való
kapcsolatunkat. Elveszítjük azt a bőséges életet, amit Isten nekünk
szán.
Hóseás próféta arra buzdítja Isten népét, hagyjanak fel bűnös
szokásaikkal és térjenek vissza Isten útjára. Mi is így teszünk, amikor
beismerjük, hogy eltévedtünk, és kérjük őt, hogy fogadjon vissza
bennünket. Ily módon találhatunk vissza arra az útra, amit választott
számunkra: amelyen igazságban járhatunk, Istennek tetsző életet
élhetünk, és élvezhetjük ajándékainak áldásait.

Imádság: Urunk, segíts, hogy lássuk a helyes utat. Segíts, hogy kezedbe
kapaszkodva mindig visszatalálhassunk hozzád, ha eltévedünk. Ámen.

Mi miatt szoktam letérni a helyes útról?
Dan C. Boutwell (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI LETÉRT ISTEN ÚTJÁRÓL!