Csendes Percek december 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Dec. 8., Cs, 03:41:01 CET

                     2005. december 8. csütörtök

Neh 9,28-31.

28 De mihelyt nyugalmuk lett, ismét gonoszságot követtek el veled
szemben, ezért újból átengedted őket ellenségeiknek, hogy uralkodjanak
rajtuk. Majd újból kiáltottak hozzád, és te meghallgattad őket az
égből, és irgalmaddal sokszor megmentetted őket. 29 Intetted, és
törvényedhez akartad téríteni őket, de ők gőgösek voltak, és nem
hallgattak parancsolataidra, hanem vétkeztek törvényeid ellen; pedig ha
az ember teljesíti azokat, él általuk. Pártütően hátat fordítottak,
nyakaskodtak, és nem engedelmeskedtek. 30 Te mégis sok esztendőn át
türelmes voltál irántuk, és lelkeddel, prófétáid által intetted őket,
de ők nem figyeltek. Ezért más országok népeinek a kezébe adtad őket.
31 Nagy irgalmaddal mégsem semmisítetted meg, és nem hagytad el őket,
mert kegyelmes és irgalmas Isten vagy.

                              KEGYELEM

Őbenne van - az ő vére által - a mi megváltásunk, bűneink bocsánata is;
kegyelme gazdagságából, amelyet kiárasztott ránk teljes bölcsességgel
és értelemmel. (Ef 1,7-8)

Négy órakor érkeztem a vizsga helyszínére. Megállt a szívverésem abban
a pillanatban, amikor megtudtam, hogy a vizsgát két órára tűzték ki.
Lóhalálában futottam a professzorom irodájába, ahol magyarázkodnom
kellett, majd könyörögni, hogy adjon esélyt a vizsgázásra. Ahogy
számítottam rá, a zsémbes oktató morgolódott, és számos kérdést
szegezett nekem, míg végül hozzájárult, hogy megkésve vizsgázzak.
Gyötrelmes tapasztalat volt, és az érdemjegyet a professzor
könyörületének köszönhettem.
Néha kellemetlenségekbe sodorjuk magunkat rossz döntések, felelőtlenség
és személyes bűneink miatt. Mekkora vigasztalás tudni, hogy Isten,
akinek gyötrelmet okoz az engedetlenségünk, hajlandó kegyelmet
gyakorolni rajtunk! Isten nem volt köteles megmenteni bennünket, és mi
nem érdemeljük meg a szeretetét, melyet ránk pazarol. Mi tulajdonképpen
Isten bocsánatának méltatlan haszonélvezői vagyunk.
Nem tudom biztosan, miért engedte meg a professzorom, hogy aznap
levizsgázzam. De egyet tudok: a kegyelem azért árad ki az életünkre,
mert Isten szeret minket.

Imádság: Drága Istenünk, segíts, hogy értékeljük a te kegyelmedet, és
segíts, hogy továbbadjuk azt másoknak. Ámen.

Amikor ítéletet és büntetést érdemelnénk, Isten mégis kegyelmét és
szeretetét kínálja fel.
Steve Flairty (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK A VIZSGÁZÓKÉRT!