Csendes Percek augusztus 31.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Aug. 31., Sze, 03:41:01 CEST

                      2005. augusztus 31. szerda

Jn 15,12-17.

12 "Az az én parancsolatom, hogy úgy szeressétek egymást, ahogyan én
szerettelek titeket. 13 Nincs senkiben nagyobb szeretet annál, mintha
valaki életét adja barátaiért. 14 Ti barátaim vagytok, ha azt teszitek,
amit én parancsolok nektek. 15 Többé nem mondalak titeket szolgáknak,
mert a szolga nem tudja, mit tesz az ura. Titeket azonban barátaimnak
mondalak, mert mindazt, amit hallottam az én Atyámtól, tudtul adtam
nektek. 16 Nem ti választottatok ki engem, hanem én választottalak ki,
és rendeltelek titeket arra, hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek,
és gyümölcsötök megmaradjon, hogy bármit kértek az Atyától az én
nevemben, megadja nektek. 17 "Ezeket azért parancsolom nektek, hogy
szeressétek egymást."

                        JÓ HELYEN, JÓ IDŐBEN

Az az én parancsolatom, hogy úgy szeressétek egymást, ahogyan én
szeretlek titeket. (Jn 15,12)

Mialatt édesanyám az utolsó harcát vívta a rákkal, én voltam az
egyetlen ápolója. Bűvészkednem kellett, hogy összeegyeztessem a
munkahelyi és családi elvárásokat, miközben igyekeztem édesanyám minden
kívánságát is teljesítni. Gyakran fáradt voltam ettől a sokirányú
lekötöttségtől.
Egy nap a szomszéd egy egyszerű tette mély benyomást tett rám.
Megérkeztem anyám házához, s még nem tudtam, mit készítsek neki
vacsorára. Bementem a konyhába, ami tisztán ragyogott. Kiderült, hogy a
szomszéd beugrott édesanyámhoz, krumplilevest hozott neki, és ki is
takarított. Ez lehetőséget adott, hogy leüljek, és beszélgetni tudjak
anyukámmal. Akkor még nem tudtuk, milyen kevés időnk maradt az
együttlétre.
Ha készek vagyunk a szolgálatra, Isten fog bennünket elvezetni oda,
ahol szükség van ránk, a megfelelő időben, a megfelelő helyre. Ha
körülnézünk, láthatunk fiatal szülőket, akiknek szükségük van egy kis
kikapcsolódásra, időseket, akik szeretnék, ha időt szakítanánk rájuk,
vagy betegápolókat, akiknek a mindennapi teendőkben van szükségük
segítségre. Krisztus megparancsolta nekünk, hogy szeressük egymást, és
ezt a szeretetet a törődés egyszerű cselekedeteivel fejezhetjük ki.

Imádság: Istenünk, mutasd meg, hol van ránk ma szükség. Add, hogy mások
felé végzett szolgálatunk és szeretetünk a te szeretetedet tükrözze.
Ámen.

Ha kérjük Istent, megmutatja, hol tudunk segíteni.
Margaret Stone (Mississippi, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK IDŐS SZÜLEIKET ÁPOLJÁK!