Csendes Percek augusztus 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Aug. 19., P, 03:41:01 CEST

                      2005. augusztus 19. péntek

Jn 20,24-28.

24 Tamás pedig, egy a tizenkettő közül, akit Ikernek hívtak, éppen nem
volt velük, amikor megjelent Jézus. 25 A többi tanítvány így szólt
hozzá: "Láttuk az Urat." Ő azonban ezt mondta nekik: "Ha nem látom a
kezén a szegek helyét, és nem érintem meg ujjammal a szegek helyét, és
nem teszem a kezemet az oldalára, nem hiszem." 26 Nyolc nap múlva ismét
benn voltak a tanítványai, és Tamás is velük. Bár az ajtók zárva
voltak, bement Jézus, megállt középen, és ezt mondta: "Békesség
néktek!" 27 Azután így szólt Tamáshoz: "Nyújtsd ide az ujjadat, és nézd
meg a kezeimet, nyújtsd ide a kezedet, és tedd az oldalamra, és ne légy
hitetlen, hanem hívő." 28 Tamás pedig így felelt: "Én Uram, és én
Istenem!"

                             A LEGELSŐ

Tamás pedig így felelt: "Én Uram, és én Istenem!" (Jn 20,28)

A helyi szeretetotthonban gyűltünk össze, ahol a bentlakók többsége
kerekesszékben volt, földi élete utolsó szakaszában. Idős emberek lévén
sok mindent láttak, és sokuk gúnyosan tekintett a "vallásra". Engem
kértek meg, hogy beszéljek hozzájuk.
Mindenki kapott egy darab összehajtott papírlapot. "Ne most nyissák ki"
- mondtam nekik. "Belül egy szám van, amely Isten sorszáma az Önök
számára." Clarice, aki 92 éves volt, de szellemileg friss, nem várt a
papír kihajtogatásával. "Én vagyok az első!" - kiáltott föl. A többiek
is kinyitották a sajátjukat, ilyen fölkiáltásokkal: "Én is első
vagyok!", "Én is!"
Mindannyian elsők vagyunk Istennek. Még ha én lettem volna az egyetlen
bűnös, Jézus akkor is fölment volna a keresztre, pusztán énértem. És
ugyanez igaz valamennyiünkre - mondtam nekik. Egyesével kell Istenhez
jönnünk, fogadni a kegyelmet és megbocsátást, ő pedig egyénenként
törődik velünk.
Tamás látta ezt azon a napon, röviddel a föltámadás után. Tamást
önmagáért szerette Isten. Ugyanaz a Jézus Krisztus, aki azt akarta,
hogy Tamás higgyen, kezét nyújtja felénk, és meghív mindannyiunkat,
hogy válaszoljunk neki.

Imádság: Istenünk, köszönjük, hogy egyénenként szeretsz bennünket.
Segíts nekünk, hogy teljes szívünkből tudjuk ezt viszonozni. Ámen.

Valamennyien elsők vagyunk Isten számára.
Marion Turnbull (Buckingham, Anglia)

IMÁDKOZZUNK A SZERETETOTTHONOK LAKÓIÉRT!