Csendes Percek augusztus 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Aug. 16., K, 03:41:01 CEST

                       2005. augusztus 16. kedd

Mt 22,34-40.

34 Amikor a farizeusok meghallották, hogy a szadduceusokat elnémította
Jézus, köréje gyűltek. 35 Egyikük pedig, egy törvénytudó, kísérteni
akarta őt, és megkérdezte tőle: 36 "Mester, melyik a nagy parancsolat a
törvényben?" 37 Jézus így válaszolt: "Szeresd az Urat, a te Istenedet
teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. 38 Ez az első és
a nagy parancsolat. 39 A második hasonló ehhez: Szeresd felebarátodat,
mint magadat. 40 E két parancsolattól függ az egész törvény és a
próféták."

                         MAGUNKAT SZERETNI?

Jézus így válaszolt: "Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből,
teljes lelkedből és teljes elmédből. Ez az első és a nagy parancsolat.
A második hasonló ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat." (Mt
22,37-39)

Ahogy visszanéztem az életemre, azt láttam, hogy bizonytalanságok
kísértettek középiskolás korom óta. Az ebből adódó problémák
következtében sok kapcsolatom beszűkült és elhalt.
Végül így imádkoztam: "Istenem, mit kellene tennem? Belefáradtam, hogy
akiket szeretek, eltávolodnak tőlem. Taníts meg magamat szeretni, hogy
másokat is szeretni tudjak!" Reggeli áhítatom alatt a Szentlélek
irányított a Mt 22,34-40 versekhez. Kristálytisztává vált, hogyan
szerethetem magamat: Isten szeretetével kell kezdeni. Ha először őt
keresem, minden egyéb megadatik nekem.
Isten keresésén keresztül megértettem, hogy az ő gyermeke vagyok, és
helyénvaló dolog magamat szeretni - bűneim és hibáim ellenére. Isten
eltávolította a hályogot, ami nem engedett látnom. Ahogy megtanultam
szeretni magam, könnyebb lett az embereket pozitívan látnom, és
türelmesebbé váltam másokkal szemben. A fenti igében Isten megadja az
alapját az igaz - és örömteli - életnek.

Imádság: Istenünk, köszönjük, hogy megtanítasz bennünket először téged,
azután magunkat szeretnünk, hogy másokat is szeretni tudjunk. Ámen.

Ha megtanuljuk szeretni magunkat, mások szeretete is lehetségessé
válik.
Shelby Thomas Wyatt (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK A BIZONYTALANSÁGOK KÖZÖTT ÉLŐKÉRT!