Csendes Percek augusztus 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Aug. 11., Cs, 03:41:00 CEST

                    2005. augusztus 11. csütörtök

Zsolt 104,24-34.

24 Milyen nagy alkotásaidnak száma, URam! Valamennyit bölcsen alkottad,
tele van a föld teremtményeiddel.
25 Ott van a nagy és széles tenger! Számtalan lény nyüzsög benne:
kisebb és nagyobb állatok.
26 Ott járnak a hajók, és a cethal, amelyet azért formáltál, hogy
játszadozzál vele.
27 Mindezek arra várnak, hogy idejében adj nekik eledelt.
28 Ha adsz nekik, szedegetnek, ha bőkezű vagy, jóllaknak javaiddal.
29 Ha elrejted orcádat, megrémülnek, ha elveszed lelküket, kimúlnak, és
ismét porrá lesznek.
30 Ha kiárasztod lelkedet, új teremtmények keletkeznek, és megújítod a
termőföld felszínét.
31 Dicsőség legyen az ÚRnak örökké! Örüljön alkotásainak az ÚR!
32 Tekintetétől reszket a föld, érintésétől füstölögnek a hegyek.
33 Éneklek az ÚRnak, amíg élek, zsoltárt zengek Istenemnek, amíg csak
leszek.
34 Legyen kedves előtte fohászkodásom! Én örvendezem az ÚR előtt.

                        MINDENHOL, MINDENKOR

Milyen nagy alkotásaidnak száma, Uram! Valamennyit bölcsen alkottad.
(Zsolt 104,24)

Hajnalok hajnala volt, és már munkába indultam. A nap még sehol, álmos
szemeim elől a tájat sötétszürke takaró rejtette. Mindenfelé fényszórók
és hátsólámpák fénycsóváit láttam. Lehangoló az ilyen korai kelés, és a
tetejébe még a forgalom is akadozott. Autó autó hátán, a sztrádán az
ütközők szinte összeérnek.
Egyszer csak végképp leállt a kocsisor, és én, csak úgy, unalomból,
kipillantottam az éppen keletre néző ablakon. Elállt a lélegzetem: a
horizont felett a legcsodálatosabb hold lebegett, amit valaha láttam.
Halvány sarlójára alulról sütött rá a pirkadó nap. Szinte lenyűgözött a
látvány szépsége. Milyen kár, hogy oly ritkán szánok időt a természet
szépségeire, gondoltam. Addig bámultam az égi tüneményt, amíg a
forgalom újra el nem indult; ám a kép örökre megmaradt bennem.
Gyakran úgy érezzük, hogy Istent nehéz megtalálni, mert elérhetetlenül
messze van. Annyira elmerülünk a napi teendőkben, hogy a munkán kívül
semmi másra nem ügyelünk. Holott Isten szeretete és csodái mindenhol és
mindenkor körülvesznek minket. Hogyha időt szakítunk rá, akkor
meglátjuk őket.

Imádság: Teremtő Istenünk, add, hogy soha ne feledjünk el téged
dicsérni, és meglátni a világban mindenütt csodálatos műveidet! Ámen.

Boldogok, akik meg-megállnak, hogy rácsodálkozzanak Isten szépségére.
Matthew Sturges (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÖRNYEZETVÉDŐKÉRT!