Csendes Percek augusztus 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Aug. 7., V, 03:41:01 CEST

                     2005. augusztus 7. vasárnap

Lk 15,8-10.

8 "Vagy ha egy asszonynak tíz drahmája van, és elveszít egy drahmát,
vajon nem gyújt-e lámpást, nem söpri-e ki a házát, és nem keresi-e
gondosan, míg meg nem találja? 9 És ha megtalálta, összehívja barátnőit
és szomszédasszonyait, és így szól: Örüljetek velem, mert megtaláltam a
drahmát, amelyet elvesztettem. 10 Mondom nektek, így fognak örülni az
Isten angyalai egyetlen megtérő bűnösnek."

                           EGY ÉRTÉKTELEN

Nézzétek meg az égi madarakat: nem vetnek, nem is aratnak, csűrbe sem
takarnak, és mennyei Atyátok eltartja őket. Nem vagytok-e ti sokkal
értékesebbek náluk? (Mt 6,26)

Régen az emberek egy forintot is felvettek az utcán. De egy forint ma
már nem sokat ér, nem is veszi fel senki. Többe kerül az államnak
előállítani, mint amennyit ér. És mellesleg, nincs is semmi, amit egy
forintért meg tudnánk venni.
Nemrégen találtam egy forintot a parkolóban. Én még olyan nemzedékhez
tartozom, amely az aprópénzt is felvette. Most is ezt tettem, és
szemügyre vettem. Hajlott volt, hibás és csúnya.
Megőriztem ezt a pénzérmét. Azokra az időkre emlékeztet, amikor én is
hajlott voltam, csúnya és értéktelen. A világ elment mellettem, és nem
látta értelmét, hogy megálljon. De van valaki az életemben, aki látja
az értékeimet, és időt szán rám. Jézus nem csak észrevett engem,
meghalt értem. Ettől vagyok értékes!
Amikor értéktelennek és csúnyának érezzük magunkat, emlékezhetünk a
Mesterre. Isten figyel ránk, megáll mellettünk, és lehajol hozzánk.

Imádság: Istenünk, köszönjük, hogy szeretsz bennünket. Nyisd fel a
szemünket, hogy észrevegyük életünk útján azokat, akik értéktelennek
érzik magukat. Adj szeretetet, hogy megálljunk mellettük. Ámen.

Ha kitartóan szeretünk, Istenhez hasonlítunk.
John Justice (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKIRE SENKI NEM FIGYEL!