Csendes Percek augusztus 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Aug. 1., H, 03:41:01 CEST

                       2005. augusztus 1. hétfő

Fil 2,12-18.

12 Ezért tehát, szeretteim, ahogyan mindenkor engedelmeskedtetek, nem
csupán jelenlétemben, hanem sokkal inkább most, távollétemben is,
félelemmel és rettegéssel munkáljátok üdvösségeteket, 13 mert Isten az,
aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a cselekvést az ő
tetszésének megfelelően. 14 Zúgolódás és vonakodás nélkül tegyetek
mindent, 15 hogy feddhetetlenek és romlatlanok legyetek, Isten hibátlan
gyermekei az elfordult és elfajult nemzedékben, akik között ragyogtok,
mint csillagok a világban, 16 ha az élet igéjére figyeltek. Ezzel
dicsekszem majd a Krisztus napján, hogy nem futottam hiába, és nem
fáradtam hiába. 17 Sőt ha italáldozatul kiöntetem is a hitetekért
bemutatott áldozatban és szolgálatban, örülök, és együtt örülök
mindnyájatokkal; 18 de ugyanígy örüljetek ti is, és örüljetek velem
együtt.

                         LELKI KARBANTARTÁS

author=Mert a test sanyargatásának kevés a haszna, a kegyesség pedig
mindenre hasznos, mert megvan benne a jelen és a jövendő élet ígérete.
(1Tim 4,8-9)

Mivel már nem vagyunk olyan fizikai állapotban, mint régen,
elhatároztuk feleségemmel, hogy beiratkozunk egy fitness tanfolyamra. A
kurzus elején egy fizikoterápiás orvos megvizsgált bennünket, hogy
meghatározhassa a kezdeti nehézségi fokozatot. A legtöbb teszten
"korához képest átlagos", illetve "átlagon felüli" minősítést kaptam,
egy kivétellel. A szív és érrendszeri vizsgálaton kiderült, hogy a
testem az oxigént nem a megfelelő módon köti meg.
A terapeuta elmagyarázta, hogy ha nem kezdem el erőltetni magam, akkor
a testem ellustul és elveszíti állóképességét. Ha azonban igyekszem, és
egy picit megerőltetve magam, túllépve az úgynevezett komfort zónán, a
test újra képes lesz az oxigént megkötni, ami előbb vagy utóbb megint
edzetté tesz majd.
A lelki élet területére ugyanezt átültetve arra jutottam, hogy milyen
hamar elkényelmesedünk a hitünkben is. Mikor a dolgok jól mennek és
megvannak a mindennapi vallásos szokásaink, könnyedén belesüppedünk a
"komfort zónába", mit sem tudva arról, hogy a lelki egészségünk lassan,
de biztosan hanyatlásnak indul. De lelki gyakorlataink bensőnket éppé
és erőssé formálják, és segítenek Isten akarata szerint élni.

Imádság: Tarts bennünket "edzésben", Urunk, hogy életünk teljes
idejében szolgálhassunk neked. Ámen.

Kényelmességünkből kilépve növekszünk a hitben.
David F. Knecht (Észak-Dakota, USA)

IMÁDKOZZUNK A ROMLÓ FIZIKAI ÁLLAPOTÚ TESTVÉREINKÉRT!