Csendes Percek április 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Ápr. 20., Sze, 03:41:01 CEST

                       2005. április 20. szerda

Mt 25,31-40.

Jézus szavai: "Amikor pedig az Emberfia eljön az ő dicsőségében, és
vele az angyalok mind, akkor odaül dicsősége trónjára. Összegyűjtenek
eléje minden népet, ő pedig elválasztja őket egymástól, ahogyan a
pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől. A juhokat jobb keze felől,
a kecskéket pedig bal keze felől állítja."
"Akkor így szól a király a jobb keze felől állókhoz: Jöjjetek, Atyám
áldottai, örököljétek a világ kezdete óta számotokra elkészített
országot. Mert éheztem, és ennem adtatok, szomjaztam, és innom adtatok,
jövevény voltam, és befogadtatok, mezítelen voltam, és felruháztatok,
beteg voltam, és meglátogattatok, börtönben voltam, és eljöttetek
hozzám. Akkor így válaszolnak neki az igazak: Uram, mikor láttunk téged
éhezni, hogy enned adtunk volna, vagy szomjazni, hogy innod adtunk
volna? Mikor láttunk jövevénynek, hogy befogadtunk volna, vagy
mezítelennek, hogy felruháztunk volna? Mikor láttunk betegen vagy
börtönben, hogy elmentünk volna hozzád? A király így felel majd nekik:
Bizony, mondom néktek, amikor megtettétek ezeket akárcsak eggyel is a
legkisebb atyámfiai közül, velem tettétek meg."

                                MAGÁNY

Vigasztaljátok, vigasztaljátok népemet! (Ézs 40,1)

Csak egyszer töltöttem távol otthonomtól karácsonyt, amikor
Németországban katonai szolgálaton voltam. Elkeserítő volt! Két másik
közlegénnyel az egész karácsonyunk azzal telt, hogy autóztunk, és
megpróbáltunk elmenekülni a szívünkben lévő üresség elől. Nem szóltunk
egy szót sem, de ugyanazt éreztük mindannyian.
A magány nem csak karácsonykor és nem csak az otthonuktól távol élő
katonákat éri el. Szomorú, de minden közösségben vannak emberek, akik
naponta megtapasztalják a magányt. A magány nemcsak az elzártságot
jelenti. Nemcsak egyedül lehetünk magányosak, hanem tömegben is. A
magány lehet betegség, a családtól való elidegenedés, válás,
szeretteink halála, a családtól vagy a barátoktól való távollét
eredménye.
Segít legyőzni a magányt, ha túltekintünk önmagunkon, és igyekszünk
részt venni mások életében is. Kereshetünk közösséget a
gyülekezetünkben, egy ifjúsági csoportban, tornacsapatban, klubban,
jótékonysági egyletben. S ha a szobánkhoz vagyunk kötve, akkor is
elérhetünk másokat telefonon, levélben, e-mailben, vagy imádsággal. Ha
törődünk másokkal, életünket Istenhez kötjük.

Imádság: Ó, Istenünk, taníts megbirkózni a magánnyal. Segíts, hogy
megtaláljuk az utat másokhoz, és közösségbe kerüljünk veled. Ámen.

A magány ellenszere az, ha túltekintünk önmagunkon.
Roy Shaver (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK A KATONÁKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Amy le Feuvre: Teddy gombja
    (zsebkönyv, 56 oldal, 400 Ft)

   Gyerekkönyv.

   A történet egy faluban játszódik, ahol a félárva kisfiúnak Teddynek
gyűlik meg a baja az odaérkező harcias kislánnyal. A könyv bemutatja,
hogy egy haragos kapcsolatot Isten hogyan változtat át szeretet
kapcsolattá, miután Teddy befogadja Jézus Krisztust a szívébe.
http://evangeliumikiado.org/book.php?id=457

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.org