Csendes Percek április 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Ápr. 9., Szo, 03:41:01 CEST

                       2005. április 9. szombat

Mt 13,31-33.

Más példázatot is mondott nekik Jézus: "Hasonló a mennyek országa a
mustármaghoz, amelyet fog az ember, és elvet a szántóföldjébe. Ez
kisebb ugyan minden magnál, de amikor felnő, nagyobb minden
veteménynél, és fává lesz, úgyhogy eljönnek az égi madarak, és fészket
raknak ágai között."
Más példázatot is mondott nekik: "Hasonló a mennyek országa a
kovászhoz, amelyet fog az asszony, belekever három mérce lisztbe, míg
végül az egész megkel."

                            "ELÉG NAGY"

Ha a Seregek Ura nem hagyott volna néhány menekültet, olyanok lennénk,
mint Sodoma, Gomorához hasonlítanánk. (Ézs 1,9)

Nagymamámnak meg volt a saját időjárási előrejelzése. Borult eget látva
mindig ezt mondta: "Amikor az ég kékje már akkora, mint egy férfi ing,
kiteheted a ruhát." Azt értette természetesen alatta, hogy kiderül az
idő. És igaza volt.
Nagymama elasztikus előrejelzései még inkább eszembe jutnak, amikor azt
olvasom az Ószövetségben, hogy mindig van egy maradék, aki folytatja
Isten munkáját: egy maroknyi izraelita Egyiptomban, a túlélők
Babilonban, az igaz hívők, akikről a próféták beszélnek. Keresztyén
közösségünkre is úgy gondolok, mint egy sugárzó maradékra, egy nagyobb
és egyre megterheltebb társadalomban. A világ nem hisz, de mi elegen
vagyunk ahhoz, hogy hatással legyünk másokra, és megmutassuk az Isten
országa felé vezető utat.
Gyakran felteszem magamban a kérdést, hogy ha a maradék csak egy főre
korlátozódna - mondjuk rám -, képes lennék-e kiterjeszteni a
keresztyénség befolyását? De akkor eszembe jut, hogy nem vagyok
egyedül, nem egyedül képviselem Krisztust. Egy keresztyén közösség
tagja vagyok. Elég nagy "kék foltot" képviselünk, hogy újraformáljuk a
világot.

Imádság: Szerető Istenünk, segíts, hogy a jó hírt életünkkel tudjuk
hirdetni. Jézus nevében kérünk. Ámen.

Ahol ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben: én ott vagyok
közöttük. (Mt 18,20)
Arlene Larson (Wyoming, USA)

IMÁDKOZZUNK A BIZONYSÁGTEVŐKÉRT!