Csendes Percek április 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Ápr. 5., K, 03:41:00 CEST

                        2005. április 5. kedd

1Tim 6,17-19.

Azoknak pedig, akik e világban gazdagok, parancsold meg, hogy ne
legyenek gőgösek, és ne a bizonytalan gazdagságban reménykedjenek,
hanem Istenben, aki megélhetésünkre mindent bőségesen megad nekünk. A
gazdagok tegyenek jót, legyenek gazdagok a jó cselekedetekben,
adakozzanak szívesen, javaikat osszák meg másokkal, gyűjtsenek maguknak
jó alapot a jövendőre, hogy elnyerjék az igazi életet.

                      GAZDAGSÁGUNK MEGOSZTÁSA

Aki pedig világi javakkal rendelkezik, de elnézi, hogy a testvére
szükséget szenved, és bezárja előtte a szívét, abban hogyan lehetne az
Isten szeretete? (1Jn 3,17)

A fenti intelem semmiképp sem vonatkozott énrám, mert nem voltam
gazdag. Diákként három másik lánnyal egyetlen szobát béreltem egy
házban. Kerékpáron jártam be az egyetemre, mert csak ezt engedhettem
meg magamnak. A ruháimat is magam varrtam, és menzán étkeztem.
A főiskolán keresztyén diáktársaimmal önkéntes munkát vállaltunk egy
hajléktalan otthonban. Megdöbbenve láttam esténként a bejutásra várók
hosszú sorát. A helyek száma korlátozott volt, ezért sokan az utcán
aludtak. Női ruhákat szortíroztunk, és félretettünk azoknak a
hajléktalan asszonyoknak, akik munkát vállaltak. A ruhák jó része
foltos volt vagy szakadt, de az asszonyok mégis hálálkodtak érte.
Lepedőket mostunk a menhely hálói részére. A gyerekeket a szűk ágyon az
anyák maguk mellé vették, mivel a menedékhely tömve volt. Magánéletre
nem nyílt lehetőség.
Aznap, amikor hazaértem, láttam a hűtőszekrényt, amiben volt egy kevés
élelem, a szobánkban a saját ágyamat, a faliszekrényben pedig a
ruháimat. Megértettem, hogy Isten nem kér tőlünk olyat, ami nekünk
sincs, viszont biztosít számunkra valamit, amit továbbadhatunk.

Imádság: Istenünk, köszönjük, hogy megnyitottad szívedet felénk.
Segíts, hogy mi is odaforduljunk a rászorulókhoz. Ámen.

Isten azért adott nekünk, hogy mi is adhassunk másoknak.
Susan Klein (Iowa, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÉHEZŐKÉRT ÉS HAJLÉKTALANOKÉRT!