Csendes Percek szeptember 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Sze. 28., K, 04:00:01 CEST

            2004. szeptember 28. kedd

Hosszú idő múlva, a harmadik esztendőben, így szólt az ÚR
igéje Illéshez: Menj, jelenj meg Ahábnál, mert esőt akarok
adni a földre! Illés tehát elment, hogy megjelenjen Ahábnál.
Samáriában súlyos éhínség volt. Ekkor Aháb hívatta
Óbadjáhút, a palota felügyelőjét. Óbadjáhú igen félte az
URat. Mert amikor Jezábel megölette az ÚR prófétáit,
Óbadjáhú magához vett száz prófétát, és elrejtette őket
ötvenenként egy-egy barlangba, és ellátta őket kenyérrel és
vízzel. Aháb ezt mondta Óbadjáhúnak: Menj el az országban
levő minden forráshoz és minden patakhoz! Talán akad fű, és
életben hagyhatjuk a lovakat és öszvéreket, és nem kell
levágnunk az állatokat. Fölosztották azért maguk között az
országot, hogy ki mit járjon be. Aháb külön ment az egyik
úton, Óbadjáhú is külön ment a másik úton. Miközben Óbadjáhú
úton volt, egyszer csak előtte termett Illés. Óbadjáhú
fölismerte, arcra esett, és ezt kérdezte: Te vagy az, uram,
Illés? Ő így felelt neki: Én vagyok. Menj el, és mondd meg
uradnak, hogy itt van Illés. De ő ezt mondta: Mit vétettem,
hogy Aháb kezébe akarod adni szolgádat, hogy megöljön? Az
élő ÚRra, Istenedre mondom, hogy nincs nép, sem ország,
ahová el ne küldött volna az uram, hogy felkutasson téged.
Ha azt mondták, nincs itt, akkor meg is eskette azt az
országot és népet, hogy nem találtak meg téged. És most te
mondod: Menj el, és mondd meg uradnak, hogy itt van Illés!?
Megtörténhetik, hogy amikor elmegyek tőled, elragad téged az
ÚR lelke, nem is tudom hová. Ha én megyek, és hírt viszek
Ahábnak, ő pedig nem talál itt téged, akkor megöl engem;
pedig a te szolgád féli az URat ifjúkorától fogva. Nem
mondták meg neked, uram, hogy mit tettem, amikor Jezábel
öldökölte az ÚR prófétáit? Elrejtettem az ÚR prófétái közül
száz embert, ötvenenként egy-egy barlangba, és elláttam őket
kenyérrel és vízzel. Most mégis ezt mondod: Menj el, és
mondd meg uradnak, hogy itt van Illés?! Ő meg fog ölni
engem. De Illés így felelt: A Seregek élő URára mondom,
akinek a szolgálatában állok, hogy még ma megjelenek előtte.
Elment tehát Óbadjáhú Aháb elé, hogy jelentést tegyen neki.
Aháb pedig Illés elé ment.
1Kir 18,1-16.

                       ÉSZREVÉTLENÜL

De hogyan hívják segítségül azt, akiben nem hisznek? Hogyan
is higgyenek abban, akit nem hallottak? Hogyan hallják meg
igehirdető nélkül? (Róm 10,14)

Gyakran nem könnyű Istenhez hűségesnek lenni. Nézzük csak
meg Óbadjáhút, Aháb király és Jezábel királynő palotájának
felügyelőjét. Jezábel halálra ítélte Isten követőit,
Óbadjáhú pedig istenfélő volt. Óbadjáhú gyakorolhatta volna
a csendes, rejtett istentiszteletet, nem kockáztatva életét
és vagyonát. Ehelyett azonban isteni bölcsességgel és
hűséges odaszánással, mindent kockára téve gondoskodott száz
üldözött prófétáról.
Az 1Kir 18-ban olvasott szakaszból látjuk, hogy Isten
áldotta meg Óbadjáhút ezzel a tisztséggel. Egészen
ifjúkorától fogva szolgálta az Urat. Tanítói megtanították,
hogy félje az Urat, és engedelmeskedjen neki. Ezáltal Isten
munkálkodhatott életén keresztül abban a korrupt
társadalomban. Nem volt tehát hiábavaló a tanítómesterek munkája.
Istennek ezek a kevésbé ismert szolgái nagy hatással vannak
rám. Közelebb érzem őket az én helyzetemhez, mint a híres
embereket. Megkérdőjelezik kifogásaimat, és életükből
bátorítást nyerek. Serkentenek, hogy Isten hűséges
szolgálatára tanítsak másokat, észrevétlenül és névtelenül.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, hogy példaképeket fedezhetünk
fel a Bibliában. Segíts követnünk példájukat és irántad való
hűséges ragaszkodásukat. Ámen.

A hűség gyümölcse a szolgálat és a közösség öröme.
                 Ray Hawkins (Tasmania, Ausztrália)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK KOCKÁZATOT VÁLLALNAK HITÜKÉRT!