Csendes Percek szeptember 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Sze. 7., K, 04:00:01 CEST

                 2004. szeptember 7. kedd

Kihozlak benneteket a népek közül, összegyűjtelek az
országokból, és beviszlek benneteket a saját földetekre.
Tiszta vizet hintek rátok, hogy megtisztuljatok. Minden
tisztátalanságotoktól és minden bálványotoktól megtisztítlak
benneteket. Új szívet adok nektek, és új lelket adok
belétek: eltávolítom testetekből a kőszívet, és hússzívet
adok nektek. Az én lelkemet adom belétek, és azt művelem
veletek, hogy rendelkezéseim szerint éljetek, törvényeimet
megtartsátok és teljesítsétek. Abban az országban fogtok
lakni, amelyet őseiteknek adtam. Az én népem lesztek, én
pedig Istenetek leszek. Megszabadítlak benneteket minden
tisztátalanságotoktól. Parancsolok a gabonának,
megsokasítom, és nem hozok rátok éhínséget. Megszaporítom a
fák gyümölcsét és a mező termését, hogy ne csúfoljanak többé
benneteket éhínség miatt a népek.
Ez 36,24-30.

                 BOCSÁSS MEG ÖNMAGADNAK

Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő: megbocsátja
bűneinket, és megtisztít minket a gonoszságtól. (1Jn 1,9)

Egy munkatársnőmmel nézeteltérésem támadt, és jó hangosan
kiosztottam őt. Azonnal megszólalt a lelkiismeretem, és
megbántam az egészet. Zavartan és szégyenkezve siettem
utána. "Kérlek, ne haragudj rám!" - mondtam könnybe lábadt
szemekkel. "Semmi baj, megbocsátok." - válaszolta udvariasan.
Örültem a bocsánatnak, és visszamentem az irodámba, de
sehogyan sem tudtam túltenni magam az eseten. "Hogy tehettem
ilyet? Miféle ember vagyok én tulajdonképpen? Ó, Istenem,
annyira sajnálom, hogy úgy beszéltem vele!" Egész héten
marcangoltam magam. Vasárnap a lelkipásztor szavai
visszaráztak a valóságba. "Nem elég bocsánatot kérni -
mondta -, a bocsánatot el is kell fogadnunk. Mindannyian
kegyelem által megmentett bűnösök vagyunk."
A barátnőm megbocsátott nekem, és az Isten is megbocsátott.
Nos, akkor én is megbocsátok magamnak! - mondtam ki
hangosan, és ettől máris megnyugodtam. A bűnvallás és az új
kezdet után elhatároztam, hogy ezentúl, ha vitába keveredem,
igyekszem kedvesen és indulat nélkül érvelni. (Péld 15,1) A
tudat, hogy Isten megbocsát, és nem gondol többé vétkeinkre
(Jer 31,34), segített, hogy megbékéljek.

Imádság: Drága Urunk, bocsásd meg elhamarkodott szavainkat.
Segíts, hogy megbocsássunk másoknak és önmagunknak is. Ámen.

Bocsánatkérés és megbocsátás után ne vádoljuk magunkat!
               Joan Clayton (Új-Mexikó, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKET BŰNTUDAT GYÖTÖR!