Csendes Percek oktober 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Okt. 29., P, 04:00:07 CEST

               2004. október 29. péntek

Mit mondjunk tehát erre? Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?
Aki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta,
hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent? Ki vádolná
Isten választottait? Isten, aki megigazít. Ki ítélne
kárhozatra? A meghalt, sőt feltámadt Jézus Krisztus, aki az
Isten jobbján van, és esedezik is értünk? Ki választana el
minket a Krisztus szeretetétől? Nyomorúság, vagy
szorongattatás, vagy üldözés, vagy éhezés, vagy
mezítelenség, vagy veszedelem, vagy fegyver? Hiszen meg van
írva: "Teérted gyilkolnak minket nap mint nap, annyira
becsülnek, mint vágójuhokat." De mindezekkel szemben
diadalmaskodunk az által, aki szeret minket. Mert meg vagyok
győződve, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem
fejedelmek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem hatalmak,
sem magasság, sem mélység, sem semmiféle más teremtmény nem
választhat el minket az Isten szeretetétől, amely megjelent
Jézus Krisztusban, a mi Urunkban.
Róm 8,31-39.

                BIZONYTALAN IDŐK

Ha vízen kelsz át, én veled vagyok, és ha folyókon, azok nem
sodornak el. (Ézs 43,2)

Házasságunk első 44 évében jó egészségnek örvendtünk
feleségemmel. Majd váratlanul és minden előjel nélkül
feleségem beteg lett. Bár majdnem egy hónapot töltött
kórházban, az orvosok nem tudták kideríteni, mi a baj oka.
A hagyományos kezelések nem segítettek. Életünk és
kapcsolatunk a kórház körül forgott. A jövő bizonytalanná
vált. Minden munkával és pihenéssel kapcsolatos tervünket
félre kellett tennünk.
Egy reggel nyugtalan és zavart voltam, és Ézsaiás könyve 43.
fejezetét olvastam. Ezek a szavak nagyon mélyen érintették
zaklatott lelkemet: "Ne félj, mert megváltottalak, neveden
szólítottalak, enyém vagy! Ha vízen kelsz át, én veled
vagyok, és ha folyókon, azok nem sodornak el." Lassan
elcsendesedtem és megnyugodtam. Tudtam, hogy nem fog
bennünket elnyomni mindaz, ami még előttünk áll. Isten
velünk volt a megpróbáltatásban, és ő vezet ki onnan
bennünket.

Imádság: Köszönjük, Urunk, ígéretedet, hogy minden
körülmények között velünk leszel. Ha bizonytalanok vagyunk,
ölelj át szorosan, és nyugtass meg jelenléteddel. Ámen.

Isten szava reményt és békességet nyújt.
             Richard N. Ryley (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT A CSALÁDOKÉRT, AHOL VALAKI KÓRHÁZBAN VAN!
_____________________________

Könyvajánlat:

Benedikt Peters: Jób könyvének magyarázata - Miért kell az
igazaknak szenvedniük?
       (A-5, 304 oldal, 1000 Ft)

A kommentár a Biblia egy kevésbé tanulmányozott írását, a Jób
könyvét magyarázza. Ez a könyv egyedülálló része a Szentírásnak,
mert a Biblia legrégebbi könyve, másrészt a Biblia egyetlen
könyve, amelynek főszereplője nem tartozott Ábrahám családjához.
Mint költői mű, a Jób könyve a Biblia könyveinek teljes
gyűjteményét tekintve a legnagyszerűbb könyv. Ami azonban a
könyvet jelentőssé teszi, az az üzenete. A Jób könyve üzenete
nélkül nem tudnánk a megváltottak életét az időben helyesen
megérteni. A könyv ugyanis feleletet ad egy különös kérdésre,
amelyet az igazak és szentek régtől fogva feltettek: Miért kell
az igazaknak szenvedniük? És miért szabad a gonosznak
győzedelmeskednie?
A kommentár segít az olvasónak elmélkedni a könyv mondanivalója
felett és Isten lényének jobb megismerésében elmélyedni.

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.org
http://evangeliumikiado.org