Csendes Percek oktober 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Okt. 27., Sze, 04:00:01 CEST

             2004. október 27. szerda

Jézus mondja: "Ne aggódjatok életetekért, hogy mit egyetek,
és mit igyatok, se testetekért, hogy mivel ruházkodjatok.
Nem több-e az élet a tápláléknál, és a test a ruházatnál?
Nézzétek meg az égi madarakat: nem vetnek, nem is aratnak,
csűrbe sem takarnak, és mennyei Atyátok eltartja őket. Nem
vagytok-e ti sokkal értékesebbek náluk? Aggódásával pedig ki
tudná közületek meghosszabbítani életét csak egy arasznyival
is? Mit aggódtok a ruházatért is? Figyeljétek meg a mezei
liliomokat, hogyan növekednek: nem fáradoznak, és nem
fonnak, de mondom nektek, hogy Salamon teljes dicsőségében
sem öltözködött úgy, mint ezek közül akár csak egy is. Ha
pedig a mező füvét, amely ma van, és holnap a kemencébe
vetik, így öltözteti az Isten, nem sokkal inkább titeket,
kicsinyhitűek? Ne aggódjatok tehát, és ne mondjátok: Mit
együnk? - vagy: Mit igyunk? - vagy: Mit öltsünk magunkra?
Mindezt a pogányok kérdezgetik; a ti mennyei Atyátok pedig
tudja, hogy szükségetek van minderre. De keressétek először
az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul
megadatnak nektek. Ne aggódjatok tehát a holnapért, mert a
holnap majd aggódik magáért: elég minden napnak a maga baja."
Mt 6,25-34.

                    BÍZZ ISTENBEN!

Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a moly és
a rozsda megemészti, és ahol a tolvajok kiássák és ellopják.
(Mt 6,19)

Ugyanannál a cégnél dolgoztam harminc évig, s mikor
nyugdíjba mentem, úgy gondoltam, a jövőm biztosítva van. De
15 év múlva elvesztettem a nyugdíjam 70 százalékát egy
bankcsőd miatt, amelyet a biztosítótársaság korrupt
alkalmazottai idéztek elő.
Első reakcióm a kétségbeesés volt. Azt kérdeztem, miért
engedte Isten, hogy ez történjen a feleségemmel és velem.
Majd a Zsolt 146,3 szavai jutottak eszembe: "Ne bízzatok az
előkelőkben, egy emberben sem, mert nem tud megtartani."
Jobban megértettük, mint bármikor korábban, hogy Istenben
kell bíznunk, hogy hordozzon bennünket ezen a viharos tengeren.
Máté evangéliuma azt ajánlja: "Ne aggódjatok, életetekért,
hogy mit egyetek, és mit igyatok, se testetekért, hogy mivel
ruházkodjatok. Nem több-e az élet a tápláléknál, és a test a
ruházatnál?" Ezek a szavak segítettek, hogy felismerjük,
hogy arra kell néznünk, amink van, s nem arra, amihez
hozzászoktunk. Ebből a nehézségből egy sokkal erősebb hit és
meggyőződés fakadt, hogy mennyei Atyánk gondoskodni fog
rólunk, ha hiszünk és bízunk benne.

Imádság: Drága Urunk, segíts felismerni, hogy szereteted
felülmúlja minden várakozásunkat, és bízni abban, hogy
mindig megadod számunkra a szükséges dolgokat. Ámen.

Isten hűségesen gondoskodott rólunk a múltban,
és ezután is betölti szükségeinket.
                  Bill Poehling (Oklahoma, USA)

IMÁDKOZZUNK A KIS NYUGDÍJBÓL ÉLŐKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Eckart zur Nieden: Védjük meg a malmot!
     (ifjúsági regény, zsebkönyv, 156 oldal, 600 Ft)

Amióta Fellinger apó vonakodik eladni az öreg malmot bizonyos
üzletembereknek, titokzatos dolgok történnek körülötte.
A kutyáját megmérgezik, házának ablakait betörik, a telefonvezetékét
pedig elvágják.
Uwét és a "detektívek"-et szintén belerángatják ebbe a csúnya ügybe,
míg végül a fiúk elhatározzák, hogy együtt megvédik Fellinger apót
és az öreg malmot a bűnözőktől.
Ebben az izgalmas történetben a szerző szemléletesen ábrázolja a bűn
következményeit, ugyanakkor a megbocsátás felszabadító hatását is.

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.org
http://evangeliumikiado.org