Csendes Percek oktober 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Okt. 20., Sze, 04:00:01 CEST

              2004. október 20. szerda

Másnap Jézus Galileába akart indulni. Ekkor találkozott
Fülöppel, és így szólt hozzá: "Kövess engem!" Fülöp pedig
Bétsaidából származott, András és Péter városából. Fülöp
találkozott Nátánaéllel, és így szólt hozzá: "Megtaláltuk
azt, akiről Mózes írt a törvényben, akiről a próféták is
írtak: Jézust, a József fiát, aki Názáretből származik."
"Származhat-e valami jó Názáretből?" - kérdezte tőle
Nátánaél. Fülöp így válaszolt: "Jöjj, és lásd meg!" Amikor
Jézus látta, hogy Nátánáel közeledik feléje, azt mondta
róla: "Íme, egy igazi izráelita, akiben nincsen álnokság."
Nátánáel megkérdezte tőle: "Honnan ismersz engem?" Jézus így
válaszolt neki: "Mielőtt Fülöp idehívott, láttam, hogy a
fügefa alatt voltál." Nátánáel így szólt hozzá: "Mester, te
vagy az Isten Fia, te vagy Izráel királya!" Jézus így
válaszolt neki: "Mivel azt mondtam neked, hogy láttalak a
fügefa alatt, hiszel? Ennél nagyobb dolgokat fogsz látni."
És hozzátette: "Bizony, bizony, mondom néktek: meglátjátok a
megnyílt eget és az Isten angyalait, amint felszállnak, és
leszállnak az Emberfiára."
Jn 1,43-51.

                      ÉGI KÖVETEK

Bizony, bizony, mondom néktek: meglátjátok a megnyílt eget
és az Isten angyalait, amint felszállnak, és leszállnak az
Emberfiára. (Jn 1,51)

Sokunk számára a karácsony az egyetlen idő, amikor az
angyalok szerepet kapnak életünkben, amikor a gyerekek fehér
lepelbe öltöznek s szárnyakat kapnak a betlehemes játékban.
De az angyalokról szóló bibliai üzenet fontos igazságot
tartalmaz, miszerint Isten követeket küld, hogy segítsenek
nekünk. Tulajdonképpen az "angyal" szó "követet" jelent.
A fenti igénkben Jézus Jákób álmára utal (1Móz 28,10-17),
amikor azt mondja, hogy ő maga is Isten követe. Isten
azonban sok más követet is küldött, mint például a
prófétákat és a pátriárkákat. Végezetül hiszem, hogy Isten
sok olyan embert küld követként, akikkel naponta találkozunk.
Lehet valaki Isten követe azáltal, hogy vigasztaló szavakkal
szól másokhoz a szükség idején. Mindannyian kaptunk
ilyenfajta áldást az Úrtól, vagy egy imádságon át, vagy egy
baráttól, olykor még egy idegen is lehet ilyen követ. (Zsid
13,2) Isten angyalai itt vannak körülöttünk, nemcsak
karácsonykor, hanem egész éven át.

Imádság: Urunk, köszönjük neked Jézust és mindazokat, akik a
te követeid számunkra. Ámen.

Ma figyelni fogom Isten angyalait.
               Kenneth Greet (Nyugat-Sussex, Anglia)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ANGYALOK VOLTAK SZÁMUNKRA!