Csendes Percek oktober 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Okt. 18., H, 04:00:00 CEST

            2004. október 18. hétfő

Ezt üzenték tehát Józsefnek: Apád megparancsolta nekünk
halála előtt: Ezt mondjátok Józsefnek: Kérünk, bocsásd meg
testvéreid hitszegését és vétkét, hogy rosszat követtek el
ellened! Bocsásd meg hát azoknak a hitszegését, akik atyád
Istenének a szolgái! József sírva fakadt, amikor ezt
elmondták neki. Oda is mentek hozzá a testvérei, leborultak
előtte és ezt mondták: Szolgáid vagyunk! De József így szólt
hozzájuk: Ne féljetek! Vajon Isten vagyok én? Ti rosszat
terveztetek ellenem, de Isten terve jóra fordította azt,
hogy úgy cselekedjék, ahogyan az ma van, és sok nép életét
megtartsa. Most hát ne féljetek, eltartalak én benneteket és
gyermekeiteket! Így vígasztalta őket, és szívhez szólóan
beszélt velük.
1Móz 50,16-21.

                NE FELEJTSÜNK FELEJTENI!

Ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van,
annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei
elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért. (Fil 3,13-14)

Ha valakinek voltak nehezen felejthető sérelmei, az József
volt. Bedobták egy verembe, eladták saját testvérei,
rágalmazta egy buja nő, majd börtönbe vetették. De ő nem
siránkozott a múlt felett. Amikor politikai hatalom került a
kezébe Egyiptomban, s fia született, Manassénak nevezte, ami
azt jelenti: "Elfeledtette velem Isten minden gyötrelmemet."
(1Móz 41,51)
Áldás az, hogy emlékeink éles részei lekopnak az idő
múlásával. Magány, gyász, megsemmisítő sokkhelyzetek - Isten
képes mindezt elfeledtetni velünk. Ez egy áldás, mert az
egyik legrosszabb dolog, amit tehetünk, ha dédelgetjük
sérelmeinket, régi sértésekre emlékszünk, és bosszút
tervezünk.
Imádságon át Isten segíteni tud elfelejteni mindazt, amit el
kell felejtenünk, s magunk mögött hagyni a múlt fájdalmait,
sérelmeit és sebeit. József megmutatja, hogy ez lehetséges.

Imádság: Ó, Urunk, segíts, hogy el tudjuk felejteni a régi
sérelmek fájdalmait, s hogy meg tudjunk bocsátani azoknak,
akik megbántanak bennünket. Ámen.

Múltbéli sérelmeink elfelejtése szabaddá tesz bennünket,
hogy a jelent annak teljességében éljük.
               Donald O. Clendaniel (Delaware, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK KESERŰEK A MÚLTJUK MIATT!