Csendes Percek oktober 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Okt. 14., Cs, 04:00:07 CEST

             2004. október 14. csütörtök

Hova menjek lelked elől? Orcád elől hova fussak?
Ha a mennybe szállnék, ott vagy,
ha a holtak hazájában feküdnék le, te ott is ott vagy.
Ha a hajnal szárnyaira kelnék, és a tenger túlsó végén laknék,
kezed ott is elérne, jobbod megragadna engem.
Ha azt gondolnám, hogy elnyel a sötétség,
és éjszakává lesz körülöttem a világosság:
a sötétség nem lenne elég sötét neked, az éjszaka világos
lenne, mint a nappal, a sötétség pedig olyan, mint a világosság.
Zsolt 139,7-12.

                 VÁNDORUTUNK ISTENE

Az Úr ezt mondta Abrámnak: Menj el földedről, rokonságod
közül és atyád házából arra a földre, amelyet mutatok neked!
(1Móz 12,1)

Amikor a férjemmel összeházasodtunk, tudtam, hogy
költözgetni fogunk az egész országban. Mint újdonsült
zászlóst a Parti Őrséghez vezényelték Seattle-be. Még
sohasem jártam az Allegheny-hegységtől nyugatra, és bár
igyekeztem leplezni, féltem kissé. Arra is gondoltam: Vajon
ott él-e Isten Seattle-ben is?
Amikor Abrám a családjával elhagyta Úr városát, hogy Háránba
menjen, onnan pedig Kánaán földjére, bizonyára hasonló
gondolatok motoztak az ő fejében is. Jóllehet az Úr hívta őt
ki onnan, hogy egy új földre vezesse; de vajon ott lesz-e
majd az Úr is? Ott lakik-e Isten Kánaánban? Abrám azonban
hitt Isten hívó szavában, aki mindenütt jelen van, legyen az
Úr városa vagy Kánaán.
Amikor túlságosan kötődünk egy helyhez, családhoz,
társadalomhoz, amiben felnőttünk, az olyan, mint a
bálványimádás. Félő, hogy ez esetben nem leszünk képesek
meghallani Isten új helyek felé szólító hangját. Örülök,
hogy sok évvel ezelőtt útra keltem, és tudom, Isten velem
volt mindenütt, mind a mai napig.

Imádság: Ó, Istenünk, köszönjük, hogy velünk vagy
vándorútjaink során, és azt a kegyelmet és hitet is, ami
által képesekké válunk követni téged. Ámen.

Isten velünk marad, bárhová szólít az élet.
                   Anne H. Gruger (Washington, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÖLTÖZKÖDŐKÉRT!