Csendes Percek oktober 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Okt. 12., K, 04:00:02 CEST

               2004. október 12. kedd

Történt pedig egyszer, hogy amikor az imádkozás helyére
mentünk, egy szolgálóleány jött velünk szembe, akiben
jövendőmondó lélek volt, és jóslásával nagy hasznot hajtott
gazdáinak. Követte Pált és minket, és így kiáltozott: "Ezek
az emberek a Magasságos Isten szolgái, akik az üdvösség
útját hirdetik nektek!" Ezt több napon át is művelte. Pált
azonban bosszantotta ez. Ezért megfordult, és ezt mondta a
léleknek: "Parancsolom neked Jézus Krisztus nevében, hogy
menj ki belőle!" És az még abban az órában kiment belőle.
Amikor látták urai, hogy odalett az, amiből hasznot
reméltek, megragadva Pált és Szilászt, a hatóság elé, a
főtérre hurcolták őket. Azután az elöljárók elé vezették
őket, és ezt mondták: "Ezek az emberek felforgatták
városunkat. Zsidók lévén, olyan szokásokat hirdetnek,
amelyeket nekünk nem szabad sem átvennünk, sem követnünk,
mert rómaiak vagyunk." Velük együtt a sokaság is rájuk
támadt, az elöljárók pedig letépették ruhájukat, és
megbotoztatták őket. Sok ütést mértek rájuk, majd börtönbe
vetették őket, és megparancsolták a börtönőrnek, hogy
gondosan őrizze őket. Az pedig, mivel ilyen parancsot
kapott, a belső börtönbe vetette őket, és a lábukat kalodába
zárta. Éjféltájban Pál és Szilász imádkozott, és énekkel
magasztalta az Istent. A foglyok pedig hallgatták őket.
Ekkor hirtelen nagy földrengés támadt, úgyhogy megrendültek
a börtön alapjai, hirtelen kinyílt minden ajtó, és
mindegyikükről lehulltak a bilincsek. Amikor a börtönőr
felriadt álmából, és meglátta, hogy nyitva vannak a
börtönajtók, kivonta a kardját, és végezni akart magával,
mert azt hitte, hogy megszöktek a foglyok. Pál azonban
hangosan rákiáltott: "Ne tégy kárt magadban, mert
valamennyien itt vagyunk!" Erre az világosságot kért,
berohant, és remegve borult Pál és Szilász elé; majd
kivezette őket, és ezt kérdezte: "Uraim, mit kell
cselekednem, hogy üdvözüljek?" Ők pedig így válaszoltak:
"Higgy az Úr Jézusban, és üdvözülsz mind te, mind a te házad népe!"
ApCsel 16,16-31.

                    CSAK A KEZDET

Éppen ezért meg vagyok győződve arról, hogy aki elkezdte
bennetek a jó munkát, elvégzi a Krisztus Jézus napjára.
(Fil 1,6)

Minden szempár a tanterembe lépő két szégyenlős lányra
szegeződött. Szőkék voltak és egyenruha volt rajtuk. Az
ikrek félénken néztek körül. A szünetben valósággal
megrohantuk őket a kérdéseinkkel: "Honnan jöttetek?" "Mit
csináltok itt?" Megtudtuk, hogy a szüleik misszionáriusok.
"Mi az a misszionárius?" - kérdeztem Anne-től és Elizabeth-től.
Azért jöttek ide Zambiába a szüleikkel, hogy Jézusról
beszéljenek az embereknek. Lusakában szerveztek
gyermekórákat a saját házukban, és ezekre engem is
meghívtak. Jézusról meséltek, aki azért jött a földre, hogy
megmentsen minket, embereket. Nem egészen értettem, mit is
jelent ez.
Azt a bibliai verset sem fogtam fel igazán, amit az ikrek
anyukája mutatott a Bibliájában: "Ha tehát száddal Úrnak
vallod Jézust, és szíveddel hiszed, hogy Isten
feltámasztotta őt a halálból, akkor üdvözülsz." (Róm 10,9)
Azt tudtam, hogy "üdvözülni" olyasfélét jelent, hogy Isten
megbocsátotta a bűneimet. A többit nem értettem, de
elmondtam Istennek, hogy hiszek Jézusban, és megköszöntem,
hogy engem is megváltott. A rákövetkező években azután Isten
fokról-fokra vezetett rá Krisztus Urunk megváltó művének
teljesebb megértésére.

Imádság: Istenünk, szívből köszönjük megváltó kegyelmedet.
Ámen.

Kegyelem által megmentve - ez egy állandó folyamat.
            Beryl Adamsbaum (Gaillard, Franciaország)

IMÁDKOZZUNK ZAMBIA NÉPÉÉRT!