Csendes Percek oktober 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Okt. 11., H, 04:00:01 CEST

               2004. október 11. hétfő

Miután ezeket mondta Jézus, tekintetét az égre emelve így
szólt: "Atyám, eljött az óra: dicsőítsd meg a te Fiadat,
hogy a Fiú is megdicsőítsen téged, mivel hatalmat adtál neki
minden halandó felett, hogy mindazoknak, akiket neki adtál,
örök életet adjon. Az pedig az örök élet, hogy ismernek
téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus
Krisztust. Én megdicsőítettelek téged a földön azzal, hogy
elvégeztem azt a munkát, amelyet rám bíztál, hogy
elvégezzem: és most te dicsőíts meg, Atyám, önmagadnál azzal
a dicsőséggel, amely már akkor az enyém volt tenálad,
mielőtt még a világ lett." "Kijelentettem a te nevedet az
embereknek, akiket nekem adtál a világból. A tieid voltak,
és nekem adtad őket, és ők megtartották a te igédet. Most
tudják, hogy mindaz, amit nekem adtál, tetőled van; mert
azokat a beszédeket, amelyeket nekem adtál, átadtam nekik,
ők pedig befogadták azokat, és valóban felismerték, hogy
tetőled jöttem, és elhitték, hogy te küldtél el engem. Én
őértük könyörgök: nem a világért könyörgök, hanem azokért,
akiket nekem adtál, mert a tieid, és ami az enyém, az mind a
tied, és ami a tied, az az enyém, és megdicsőíttetem
őbennük. Többé nem vagyok a világban, de ők a világban
vannak, én pedig tehozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg
őket a te neved által, amelyet nekem adtál, hogy egyek
legyenek, mint mi! Amikor velük voltam, én megtartottam őket
a te nevedben, amelyet nekem adtál, és megőriztem őket, és
senki sem kárhozott el közülük, csak a kárhozat fia, hogy
beteljesedjék az Írás. Most pedig hozzád megyek, és ezeket
elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük.
Én nekik adtam igédet, és a világ gyűlölte őket, mert nem a
világból valók, mint ahogy én sem vagyok a világból való.
Nem azt kérem, hogy vedd ki őket a világból, hanem hogy
őrizd meg őket a gonosztól. Nem a világból valók, mint ahogy
én sem vagyok a világból való. Szenteld meg őket az
igazsággal: a te igéd igazság. Ahogyan engem elküldtél a
világba, én is elküldtem őket a világba: én őértük
odaszentelem magamat, hogy ők is megszentelődjenek az
igazsággal." "De nem értük könyörgök csupán, hanem azokért
is, akik az ő szavukra hisznek énbennem; hogy mindnyájan
egyek legyenek úgy, ahogyan te, Atyám, énbennem, és én
tebenned, hogy ők is bennünk legyenek, hogy elhiggye a
világ, hogy te küldtél el engem. Én azt a dicsőséget,
amelyet nekem adtál, nekik adtam, hogy egyek legyenek, ahogy
mi egyek vagyunk: én őbennük és te énbennem, hogy
tökéletesen eggyé legyenek, hogy felismerje a világ, hogy te
küldtél el engem, és úgy szeretted őket, ahogyan engem
szerettél." "Atyám, azt akarom, hogy akiket nekem adtál,
azok is ott legyenek velem, ahol én vagyok, hogy lássák az
én dicsőségemet, amelyet nekem adtál, mert szerettél engem
már a világ kezdete előtt. Igazságos Atyám, a világ nem
ismert meg téged, de én megismertelek, és ők is felismerték,
hogy te küldtél el engem. És megismertettem velük a te
nevedet, és ezután is megismertetem, hogy az a szeretet,
amellyel engem szerettél, bennük legyen, és én is őbennük."
Jn 17,1-26.

                      IMÁDSÁG MÁSOKÉRT

Hálát adok értetek Istennek mindenkor, azért a kegyelemért,
amely nektek a Krisztus Jézusban adatott. (1Kor 1,4)

A Csendes Percek áhítatos füzetet évek óta olvasom. Engem ez
a könyvecske feltölt, inspirál, és ezáltal elősegíti a lelki
növekedésemet is. A közelmúltban elhatároztam, hogy ezentúl
imát mondok azért a testvéremért, aki az aznapi meditációt
írta. Mivel a szerzővel az életben személyesen nem tudok
találkozni, így a köszönetemet sem áll módomban kifejezni
neki. De mint keresztyén, azt is tudom, hogy van nekünk egy
közvetítőnk, aki által minden hívő kapcsolatban van az
összes többivel. Ezért, habár az egyes napi elmélkedések
íróit testben csak-ugyan nem ismerjük, Krisztus által mégis
közösségünk lehet egymással.
A napi csendesség alkalmai még fontosabbak számomra, amióta
imádkozom azokért, akiknek írásain, üzenetein elgondolkodom.
Jakab apostol arra bátorít minket (Jak 5,16), hogy
imádkozzunk egymásért. Megtapasztaltam, hogy a másért
mondott ima nekem ugyanúgy jót tesz, mint annak, akiért elhangzik.

Imádság: Köszönöm, Istenem, a testvéreket, akik készek
beszámolni a veled kapcsolatos tapasztalataikról. Ámen.

Jobban megértem azt, akiért imádkozom.
                 Galvin Beckendorf (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK A CSENDES PERCEK ÍRÓÉRT ÉS FORDÍTÓIÉRT!