Csendes Percek november 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Nov. 29., H, 09:09:41 CET

               2004. november 29. hétfő

Ezért nincs mentséged, te ítélkező ember, mert amikor más
felett ítélkezel, magadat ítéled el, hiszen magad is
ugyanazt cselekszed, miközben ítélkezel! Azt pedig tudjuk,
hogy az Isten ítélete igazságosan sújtja azokat, akik
ilyeneket cselekszenek. Azt gondolod, te ember, aki
ítélkezel azok felett, akik ilyeneket tesznek, holott magad
is ugyanazokat cselekszed, hogy akkor te megmenekülsz az
Isten ítéletétől? Vagy megveted jóságának, elnézésének és
türelmének gazdagságát, és nem veszed tudomásul, hogy téged
az Isten jósága megtérésre ösztönöz?
Róm 2,1-4.

                         ÍTÉLKEZÉS

Azt gondolod, te ember, aki ítélkezel azok felett, akik
ilyeneket tesznek, holott magad is ugyanazokat cselekszed,
hogy akkor te megmenekülsz az Isten ítéletétől? (Róm 2,3)

A heti bibliatanulmányozásunk témája Pálnak a rómaiakhoz írt
levele volt, és amikor a második fejezetet kezdtem el
olvasni, rájöttem, hogy milyen könnyen rendre utasítok
másokat. Pál a rómaiaknak mások megítéléséről írt, s ez a
szakasz szíven talált. Szinte hallottam magam, ahogy a
múltkori bibliaórán megbíráltam az izráelitákat azért, mert
újra és újra panaszkodtak Mózesnek a pusztában töltött évek
alatt. "Nem értem" - mondtam a csoportnak. "Azok után a
lenyűgöző csodák után, amelyeknek tanúi voltak, hogy
veszthették el a hitüket, és hogy panaszkodhattak a
nehézségek miatt?"
De ahogy elolvastam Pál szavait, meg kellett kérdeznem
magam, vajon a válságos időkben nem megy-e el az én kedvem
is az élettől? Nem vagyok én is hajlamos elfelejteni a sok
áldást, aggodalmaskodni és félni? Ki vagyok én, hogy ítélkezzek?
A levél arra bátorított, hogy küzdjek mások megítélése
ellen. Még mindig elbotlok, de a Biblia szavai
megnyugtatnak, mert bizonyos vagyok Isten "jósága, elnézése
és türelme" felől. (Róm 2,3)

Imádság: Együttérző Istenünk, segíts, hogy ne bíráljuk meg
egymást. Segíts, hogy ne felejtsük el, hogy ha elbukunk is,
te megértesz és megbocsátasz nekünk. Ámen.

Amikor másokat ítélgetünk, saját tökéletlenségünket áruljuk el.
                        Ruby Truax (Ontario, Kanada)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKIT VALAHA ELÍTÉLTÜNK!