Csendes Percek november 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Nov. 22., H, 04:00:01 CET

               2004. november 22. hétfő

Ekkor így szólt Jézushoz valaki a sokaságból: "Mester, mondd
meg a testvéremnek, hogy ossza meg velem az örökséget!" De ő
így válaszolt: "Ember, ki tett engem bíróvá vagy osztóvá
köztetek?" Azután ezt mondta nekik: "Vigyázzatok, és
őrizkedjetek minden kapzsiságtól, mert ha bőségben él is
valaki, életét akkor sem a vagyona tartja meg." Aztán
példázatot mondott nekik: "Egy gazdag embernek bő termést
hozott a földje, ekkor így gondolkozott magában: Mit tegyek?
Nincs hova betakarítanom a termésemet. Majd így szólt: Ezt
teszem: lebontom a csűreimet, nagyobbakat építek, oda
takarítom be minden gabonámat és javamat, és ezt mondom a
lelkemnek: Én lelkem, sok javad van sok évre félretéve,
pihenj, egyél, igyál, vigadozzál! Isten azonban azt mondta
neki: Bolond, még ez éjjel elkérik tőled a lelkedet, kié
lesz akkor mindaz, amit felhalmoztál? Így jár az, aki
magának gyűjt, és nem Isten szerint gazdag." Tanítványaihoz
pedig így szólt: "Ezért mondom nektek: ne aggódjatok
életetekért, hogy mit egyetek, se testetekért, hogy mivel
ruházkodjatok, mert több az élet a tápláléknál, és a test a
ruházatnál. Nézzétek meg a hollókat: nem vetnek, nem is
aratnak, nincsen kamrájuk, sem csűrük, Isten mégis eltartja
őket. Mennyivel értékesebbek vagytok ti a madaraknál! De
aggodalmaskodásával ki tudná közületek akár egy arasznyival
is meghosszabbítani életét? Ha tehát a legcsekélyebbre sem
vagytok képesek, miért aggódtok a többi miatt? Nézzétek a
liliomokat, miként növekednek: nem fáradoznak, nem is
fonnak, de mondom nektek, hogy Salamon teljes dicsőségében
sem öltözött úgy, mint ezek közül bármelyik. Ha pedig a mező
füvét, amely ma van, és holnap a kemencébe vetik, az Isten
így öltözteti, mennyivel inkább titeket, kicsinyhitűek! Ti
se kérdezzétek tehát, hogy mit egyetek, vagy mit igyatok, és
ne nyugtalankodjatok. Mert mindezeket a világ pogányai
kérdezgetik. A ti Atyátok pedig tudja, hogy szükségetek van
ezekre. Inkább keressétek az ő országát, és ráadásul ezek is
megadatnak nektek.
Lk 12,13-31.

                     A SZENVEDÉLY LEGYŐZÉSE

Vigyázzatok, és őrizkedjetek minden kapzsiságtól, mert ha
bőségben él is valaki, életét akkor sem a vagyona tartja meg.
(Lk 12,15)

A gyűjtőszenvedély szinte rögeszmévé válhat. Bármennyi is
van már a birtokunkban, soha nem elég.
Én gyerekeknek való étkészleteket gyűjtök. Kétszáz darabig
még számoltam, azután már nem. Bármilyen sok is volt már,
mindig akadt még egy, amelyet meg akartam szerezni. Vágyam
kielégíthetetlen volt, olyan szenvedéllyé vált számomra,
mint másoknak az alkohol, a drog, a szerencsejáték, vagy a
mértéktelen evés. A gyűjteményem gyarapodásával az árak is
növekedtek. Hamarosan több pénzt költöttem ilyen célra, mint
amit megengedhettünk magunknak.
Végül egyik nap a csendességemben a Lk 12,15 került elém.
Rájöttem, hogy a szenvedély rabja lettem, és újra kell
gondolnom a fontossági sorrendet. Imámban erőt kértem a
probléma legyőzéséhez.
Mint minden szenvedély esetében, nekem is távol kellett
tartanom magam a kísértéstől. Nem jártam többé tehát
régiségkereskedésekbe, és nem böngésztem az internetes
aukciókat. Amikor kísértést éreztem, megkérdeztem magamtól:
"Kielégítene ez engem, vagy többre vágynék?" Csak az imádság
által vagyok képes önmegtartóztatásra, és a probléma leküzdésére.

Imádság: Drága Istenünk, segíts a helyes sorrendet
felállítanunk, és ellenállnunk a kísértésnek. Ámen.

Isten felkínálja a szenvedélyektől való szabad életet.
                 Arleen Whittaker (Kansas, USA)

IMÁDKOZZUNK A GYŰJTŐSZENVEDÉLY RABJAIÉRT!