Csendes Percek november 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Nov. 18., Cs, 04:00:02 CET

            2004. november 18. csütörtök

Ismét tanítani kezdett Jézus a tengerparton, és igen nagy
sokaság gyülekezett hozzá, ezért hajóba szállva a tengeren
tartózkodott; az egész sokaság pedig a tengerparton volt.
Sokat tanította őket példázatokban; és ezt mondta nekik
tanítás közben: "Halljátok! Íme, kiment a magvető vetni, és
történt vetés közben, hogy egyik mag az útfélre esett, de
jöttek a madarak, és felkapkodták. Másik meg a sziklás
helyre esett, ahol kevés volt a föld, és azonnal kihajtott,
mert nem volt mélyen a földben; amikor pedig felkelt a nap,
megperzselődött, és mivel nem volt gyökere, kiszáradt. Egy
másik a tövisek közé esett, de a tövisek megnőttek,
megfojtották, és így nem hozott termést. A többi pedig a jó
földbe esett, és termést hozott, miután kikelt és szárba
szökkent, és meghozta egyik a harmincszorosát, másik a
hatvanszorosát, sőt némelyik a százszorosát is."
Majd hozzátette: "Akinek van füle a hallásra, hallja!"
Amikor egyedül maradt, a körülötte levők a tizenkettővel
együtt megkérdezték őt a példázatokról. Jézus így szólt
hozzájuk: "Nektek megadatott az Isten országának titka, de a
kívülvalóknak minden példázatokban adatik; hogy akik néznek,
nézzenek ugyan, de ne lássanak, és akik hallanak, halljanak
ugyan, de ne értsenek, hogy meg ne térjenek, és bűneik meg
ne bocsáttassanak."
Azután így szólt hozzájuk: "Nem értitek ezt a példázatot?
Akkor hogyan fogjátok megérteni a többit? A magvető az igét
veti. Akik az útfélen vannak: oda hull az ige; de amikor
meghallják, azonnal jön a Sátán, és kiragadja a beléjük
vetett igét. Akiknél a mag a sziklás talajra hullott: amikor
meghallják az igét, azonnal örömmel fogadják, de nem
gyökerezik meg bennük, ezért csak ideig való, és ha
nyomorúságot vagy üldözést kell szenvedniük az ige miatt,
azonnal eltántorodnak. Másoknál a tövisek közé hullott a
mag: ezek meghallják az igét, de e világ gondja, a gazdagság
csábítása, vagy egyéb dolgok megkívánása megfojtja az igét,
úgyhogy ez sem hoz termést. Akiknél a jó földbe hullott a
mag: ezek hallgatják az igét, befogadják, és az egyik
harmincszoros, a másik hatvanszoros és némelyik százszoros
termést hoz."
Mk 4,1-20.

                   MI A LEGFONTOSABB?

Boldog ember az, aki nem jár a bűnösök tanácsa szerint, nem
áll a vétkesek útjára, nem ül a csúfolódók székére, hanem az
Úr törvényében gyönyörködik, és az ő törvényéről elmélkedik
éjjel-nappal. (Zsolt 1,1-2)

Túlságosan gyakran érzem úgy, hogy a napi teendőim
elborítanak. A munkahelyi követelmények, a családom és a
barátaim elvárásai, sőt néha még a házimunka is kimerít.
Nemrégen megtaláltam a Csendes Percek egy régebbi példányát,
és elhatároztam, hogy minden nap egy órával korábban fogok
felkelni, hogy legyen időm az áhítatra. Ahogy teltek a
napok, kezdtem megnyugodni, és kevésbé éreztem feszültnek
magam. A családom, a barátaim és a munkatársaim is
észrevették a változást.
Jézus azt mondta: "Aggodalmaskodásával ki tudná közületek
akár egy arasznyival is meghosszabbítani életét?" (Lk 12,25)
Ahogy az életem középpontjába Krisztust helyeztem, az
aggodalmak már nem kínoztak. Nem vagyok többé olyan, mint
Jézus példázatában a mag, amely ahogy nőtt, a tövisek
megfojtották. Most az Úr segít nekem növekedni a jó földben,
és tanít, hogy az az út, amelyen járok, nemcsak békességet
hoz nekem, hanem másokat is elvezet Krisztushoz.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük legdrágább ajándékodat, a
Fiadat. Segíts nekünk a Krisztussal töltött időt a
mindennapok részévé tenni. Ámen.

Ha időt szánunk Krisztusra, ő megújítja lelkünket.
                 Jill M. Sande (Wyoming, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY NAPJAINK LEGFONTOSABB RÉSZE AZ ISTENNEL TÖLTÖTT IDŐ LEGYEN!