Csendes Percek november 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Nov. 12., P, 04:00:01 CET

               2004. november 12. péntek

Amikor Bétsaidába érkeztek, egy vakot vittek Jézushoz, és
kérték, hogy érintse meg. Ő pedig a vakot kézen fogva
kivezette a faluból, azután szemére köpve rátette kezét, és
megkérdezte: "Látsz-e valamit?" Az felnézett, és így szólt:
"Úgy látom az embereket, mintha fákat látnék, amint
járkálnak." Aztán Jézus ismét rátette a kezét a szemére, ő
pedig körülnézett, és meggyógyult, tisztán látott mindent.
Jézus ekkor hazaküldte őt, és azt mondta: "Még a faluba se menj be!"
Mk 8,22-26.

                             ÚJ LÁTÁS

Nyisd föl szememet, hogy megláthassam, milyen csodálatos a
te törvényed. (Zsolt 119,18)

Egyre gyengülő látásom miatt eldöntöttem, hogy alávetem
magam egy szürkehályog-műtétnek. Az operáció után a jól
ismert környezetet másként kezdtem látni, felfedeztem a
különböző színárnyalatokat, különösen a ruhák színeiben. A
korábban feketének látott anyag valójában mélykék színű
volt, a mohazöldnek gondolt dzseki pedig szürke. Mi történt?
Nem a dolgok változtak meg, hanem nekem lett élesebb a
látásom. A szememet elfedő hályogot eltávolították, és egy
teljesen új világban éltem ezután. (1Kor 13,12; 2Kor 3,13-16)
Lelki értelemben is elveszíthetjük tisztánlátásunkat.
Megtérünk Jézushoz, majd elkényelmesedünk az új életben, és
elfelejtjük annak igazi értékét. Lelki látásunk
meghomályosul, és torz módon tekintünk mindennapi életünk
dolgaira. Félelem és szorongás között élünk, aggódunk anyagi
gondjaink miatt, és nem tapasztaljuk azt az örömöt, amelyben
megtérésünkkor részünk volt.
Kérjük Istent, gyógyítsa meg szemünket, és távolítsa el
mindazt, ami látásunkat elfedi! Tiszta látással, és a
Szentlélek erejével, "kéz a kézben" járhatunk Istennel.

Imádság: Szent Istenünk, kérünk, fordítsd látásunkat újra az
örökkévaló dolgok felé. Ámen.

Mikor vizsgáltuk meg utoljára lelki látásunkat?
                  Sofia Meliman (Buenos Aires, Argentína)

IMÁDKOZZUNK A MŰTÉT ELŐTT ÁLLÓKÉRT!