Csendes Percek november 3.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Nov. 3., Sze, 04:00:02 CET

                   2004. november 3. szerda

Ezért tehát vessétek le a hazugságot, és mondjatok igazat,
mindenki a felebarátjának, mivelhogy tagjai vagyunk
egymásnak. "Ha haragusztok is, ne vétkezzetek": a nap ne
menjen le a ti haragotokkal, helyet se adjatok az ördögnek.
Aki lopni szokott, többé ne lopjon, hanem inkább dolgozzék,
és saját keze munkájával szerezze meg a javakat, hogy legyen
mit adnia a szűkölködőknek. Semmiféle bomlasztó beszéd ne
jöjjön ki a szátokon, hanem csak akkor szóljatok, ha az jó a
szükséges építésre, hogy áldást hozzon azokra, akik hallják.
És ne szomorítsátok meg az Isten Szentlelkét, aki által el
vagytok pecsételve a megváltás napjára. Minden keserűség,
indulat, harag, kiabálás és istenkáromlás legyen távol
tőletek minden gonoszsággal együtt. Viszont legyetek
egymáshoz jóságosak, irgalmasak, bocsássatok meg egymásnak,
ahogyan Isten is megbocsátott nektek a Krisztusban. Legyetek
tehát Isten követői, mint szeretett gyermekei, és éljetek
szeretetben, ahogyan a Krisztus is szeretett minket, és
önmagát adta értünk "áldozati ajándékul, az Istennek kedves
illatként."
Ef 4,25-5,2.

                      MINTAVÁLASZTÁS

Ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek
megújulásával. (Róm 12,2)

A helyi könyvtárban megrendezett kézimunka kiállítás
gyönyörű darabokat tartalmazott. Habár némelyikük sokkal
szebb munka volt, mint amilyen nekem valaha is sikerült,
mégis ahogy végignéztem rajtuk, kézimunkázásom első
próbálkozásai jutottak eszembe.
A nagymamám kezembe adott egy kartonpapírt, és azt mondta,
hogy használjam azt mintaként, amikor az anyagdarabokat
kivágom. Hamarosan sok-sok színes anyag volt körülöttem.
Azután boldogan mentem nagymamámhoz a varrással kapcsolatos
tanácsokért. Ő azonban észrevette, hogy a kivágott anyagok
egyáltalán nem négyzet alakúak, mint a kartonpapír.
Megpróbáltam ugyanis időt spórolni azzal, hogy amikor
kivágtam egy darabot, azt vettem mintának a következő darab
kivágásához, míg végül egyik sem hasonlított az eredetihez.
Hozzám hasonlóan, sokan egy hibás mintát használunk. Gyakran
egy tiszteletreméltó és őszinte embert választunk ki, aki
azonban nem tökéletes. Jézus méltó egyedül arra, hogy
utánozzuk, és ő nem fog csalódást okozni. A Biblia
tanulmányozása, az imádság, és a keresztyén közösség segít
Krisztus példáját követnünk.

Imádság: Istenünk, segíts szemünket Jézusra irányítani és őt
követni. Ámen.

Jézus az egyetlen biztos példája az Istenhez méltó életnek.
                     Rosalie M. Clark (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT A FIATALOKÉRT, AKIK NEM TUDJÁK, MILYEN PÉLDÁT KÖVESSENEK!
_____________________________

Könyvajánlat:

George André: Uram, taníts minket imádkozni! + Közösség
       (zsebkönyv, 104 oldal, 500 Ft)

Ebben a kötetben található két könyv az egészséges keresztyén élet
alapjaihoz tartozó kérdésekkel foglalkozik.

      Uram, taníts minket imádkozni!

Jézus Krisztus egyik tanítványa, miután látta Mesterét imádkozni,
kéréssel fordult hozzá: Uram, taníts minket imádkozni!
A világon több ezer bibliaiskola, teológiai tanintézet működik,
ahol elsősorban prédikálni tanítják a hallgatókat, de nincs
egyetlen intézmény sem, ahol imádkozni tanítanak. Pedig nem volt
az úr Jézusnak egy tanítványa sem, aki kérte volna Őt, hogy
tanítsa meg prédikálni. Helyesen imádkozni csak Jézus Krisztustól
lehet megtanulni, de a kérdés: hogyan?
Ez a könyv ebben kíván segíteni.

      Közösség

Isten Krisztus váltságművén át közösségre lép az újjászületett
emberrel, aki pedig közösséget keres és talál más hívőkkel. Ez a
csodálatos, kiteljesedő közösség a keresztyén élet egyik
legfontosabb része. Könyvünk arra mutat rá, hogyan lehet ez a
kétirányú közösség még mélyebb.

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.org