Csendes Percek majus 31.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Május. 31., H, 04:00:01 CEST

                2004. május 31. hétfő

Ekkor így szólt Illéshez az ÚR igéje: Kelj föl, és menj el a
Szidónhoz tartozó Sareptába, és lakj ott! Én megparancsoltam
ott egy özvegyasszonynak, hogy gondoskodjék rólad. Fölkelt
tehát, és elment Sareptába. Amikor a város bejáratához
érkezett, éppen ott volt egy özvegyasszony, aki fát
szedegetett. Odakiáltott neki, és ezt mondta: Hozz nekem egy
kis vizet valamilyen edényben, hadd igyam! Amikor az elment,
hogy vizet hozzon, utána kiáltott, és ezt mondta: Hozz nekem
egy falat kenyeret is magaddal! De az asszony így felelt: A
te Istenedre, az élő ÚRra mondom, hogy nincs honnan vennem.
Csak egy marék liszt van a fazekamban, és egy kevés olaj a
korsómban. Éppen most szedegetek pár darab fát, hogy
hazamenve ételt készítsek magamnak és a fiamnak. Ha azt
megesszük, azután meghalunk. Illés azonban ezt mondta neki:
Ne félj, csak menj, és tégy úgy, ahogyan mondtad; de előbb
készíts belőle egy kis lepényt, és hozd ki nekem! Magadnak
és a fiadnak csak azután készíts! Mert így szól az ÚR,
Izráel Istene: A lisztesfazék nem ürül ki, és az olajoskorsó
nem fogy ki, míg az ÚR esőt nem ad a földre. Az asszony
elment, és Illés beszéde szerint járt el. És evett ő is, meg
az asszony és a háza népe is minden nap. A lisztesfazék nem
ürült ki, az olajoskorsó sem fogyott ki, az ÚR ígérete
szerint, amit megmondott Illés által.
1Kir 17,8-16.

                           NYITOTT KEZEKKEL

Jézus így válaszolt neki: "Ha tökéletes akarsz lenni, menj
el, add el vagyonodat, oszd szét a szegényeknek, és kincsed
lesz a mennyben; aztán jöjj, és kövess engem. (Mt 19,21)
Az egyik halászó pelikánnak gondja támadt. Csőrének felső
részében már elraktározott egy kifogott halat. A barnás
madár emelgette fejét, hogy a begyébe csúsztassa, de a hal
majdnem kiesett a csőréből. Bemártotta fejét a vízbe és a
hal csőre hegyéig csúszott, de egészen nem esett le.
Védelmezően hajolt a zsákmány fölé, féltette a többi
madártól, nem hagyta, hogy teljesen kicsússzon. A pelikán
feje egyfolytában le-föl mozgott. Teljesen elmerült ezzel az
egy hallal folytatott küzdelemben, és közben sok másikat
elszalasztott. Ez a jelenet nagyon humorosnak tűnt
számunkra, de talán tanulhatunk belőle.
Nem hasonlít ez az eset egy kicsit a gazdag ifjú
történetére? Minden erőnkkel küszködünk az elismerésért, az
anyagiakért, de elmulasztunk valami sokkal jobbat. Az
özvegyasszony, aki utolsó morzsáit osztotta meg Illéssel,
felfedezett egy nagy igazságot: amikor el tudjuk engedni,
ami jogosan a miénk, szabadon elfogadhatjuk azt a sokkal
jobbat, amit Isten kínál föl a számunkra.

Imádság: Minden jó ajándék Istene, segíts, hogy
megérthessük, mi az igazán fontos, és a szeretet örök
kincseit keressük. Ámen.

Nyisd ki kezedet és fogadd el, amit Isten adni akar!
               Anne W. Anderson (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY SZABADON FOGADHASSUK AZT A JÓT, AMIT ISTEN KÍNÁL!