Csendes Percek majus 25.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Május. 25., K, 04:00:01 CEST

                     2004. május 25. kedd

Tanuljátok meg tehát, szeretett testvéreim: legyen minden
ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra, késedelmes a
haragra, mert az ember haragja nem szolgálja az Isten
igazságát. Ezért tehát vessetek el magatoktól minden
tisztátalanságot és a gonoszság utolsó maradványát is, és
szelíden fogadjátok a belétek oltott igét, amely meg tudja
tartani lelketeket. Legyetek az igének cselekvői, ne csupán
hallgatói, hogy be ne csapjátok magatokat. Mert ha valaki
csak hallgatója az igének, de nem cselekszi, olyan, mint az
az ember, aki a tükörben nézi meg az arcát. Megnézi ugyan
magát, de elmegy, és nyomban el is felejti, hogy milyen
volt. De aki a szabadság tökéletes törvényébe tekint bele,
és megmarad mellette, úgyhogy nem feledékeny hallgatója,
hanem tevékeny megvalósítója: azt boldoggá teszi
cselekedete. Ha valaki azt hiszi, hogy kegyes, de nem fékezi
meg a nyelvét, hanem még önmagát is becsapja, annak a
kegyessége hiábavaló. Tiszta és szeplőtlen kegyesség az
Isten és Atya előtt ez: meglátogatni az árvákat és az
özvegyeket nyomorúságukban, és tisztán megőrizni az embernek
önmagát a világtól.
Jak 1,19-27.

                     SZELEKTÍV HALLÁS

Szívből törekszem rendelkezéseid teljesítésére.
(Zsolt 119, 112)

A minap gyülekezetünk ifjúsági vezetőjénél érdeklődtem
legkisebb gyermeke hogyléte felől. Nemrégiben volt orvosi
felülvizsgálaton. "Minden rendben van, bár a doktor azt
hitte, hogy baj van a hallásával. Mondtam neki, hogy csak
szelektív a hallása, csak azt hallja meg, amit akar. Jót
derültünk az eseten."
Keresztyénként sokszor én is hasonlóan viselkedtem. Úgy
viselkedtem Isten igéjét úgy olvastam és hallgattam, mintha
az egy svédasztal lenne, ahonnan kedvemre válogathatok,
amiről azt gondolom, hogy ez épp nekem való. Hiszen nem
lehet, hogy minden pont nekem szól. De Jak 1,22 azt mondja:
"Legyetek az igének cselekvői, ne csupán hallgatói, hogy be
ne csapjátok magatokat."
Isten igéjének hallgatását engedelmességnek kell követnie,
hiszen Jézus Krisztusba vetett hitünket magaviseletünkkel
mutathatjuk meg másoknak. Nem elég, hogy mondjuk: van
hitünk, a hitünknek meg kell teremnie a jócselekedet és a
szeretet gyümölcsét.

Imádság: Drága Urunk, segíts, hogy ne csak halljuk szavad,
de engedelmeskedjünk is, még azokban a dolgokban is, ahol
változnunk kell. Ámen.

A Bibliának minden tanítását engedelmesen fogadom?
                    Carolyn Schemahorn (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY JÓL ÉRTSÜK A BIBLIA SZAVÁT!