Csendes Percek majus 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Május. 22., Szo, 04:00:10 CEST

                  2004. május 22. szombat

Ha tehát feltámadtatok a Krisztussal, azokat keressétek,
amik odafent vannak, ahol a Krisztus van, aki az Isten
jobbján ül. Az odafennvalókkal törődjetek, ne a földiekkel.
Mert meghaltatok, és a ti életetek el van rejtve a
Krisztussal együtt az Istenben. Mikor Krisztus, a mi életünk
megjelenik, akkor vele együtt ti is megjelentek dicsőségben.
Öljétek meg tehát tagjaitokban azt, ami csak erre a földre
irányul: a paráznaságot, a tisztátalanságot, a szenvedélyt,
a gonosz kívánságot és a kapzsiságot, ami bálványimádás,
mert ezek miatt haragszik Isten. Ti is ezeket tettétek
egykor, amikor ezekben éltetek; most azonban vessétek el
magatoktól mindezt: a haragot, az indulatot, a gonoszságot,
az istenkáromlást, és szátokból a gyalázatos beszédet. Ne
hazudjatok egymásnak, mert levetkőztétek a régi embert
cselekedeteivel együtt, és felöltöztétek az új embert, aki
Teremtőjének képmására állandóan megújul, hogy egyre jobban
megismerje őt. Itt már nincs többé görög és zsidó,
körülmetéltség és körülmetéletlenség, barbár és szkíta,
szolga és szabad, hanem minden és mindenekben Krisztus.
Öltsetek tehát magatokra - mint Isten választottai, szentek
és szeretettek - könyörületes szívet, jóságot, alázatot,
szelídséget, türelmet. Viseljétek el egymást, és bocsássatok
meg egymásnak, ha valakinek panasza volna valaki ellen:
ahogyan az Úr is megbocsátott nektek, úgy tegyetek ti is.
Mindezek fölé pedig öltsétek fel a szeretetet, mert az
tökéletesen összefog mindent.
Kol 3,1-14.

                A DOLGOK SZOKOTT MENETE

Ne hazudjatok egymásnak, mert levetkőztétek a régi embert
cselekedeteivel együtt, és felöltöztétek az új embert.
(Kol 3,9-10)

Huszonéves koromban tértem meg, amikor titkárnőként
dolgoztam. A főnököm egy rendes ember volt, akit nagyon
tiszteltem, és megpróbáltam kedvére tenni. Ha olyan valaki
hívta telefonon, akivel nem akart beszélni, az volt az
utasítása, tagadjam le, hogy jelen van. Mielőtt hívő lettem,
nem nagyon izgatott ez az eljárás; úgy fogtam fel, hogy ez a
bevált módszer. De megtérésem után kezdett aggasztani a dolog.
Rosszul tettem, hogy ezeket a "kis" hazugságokat megengedtem
magamnak a munkahelyemen? A frissen nyert hitemet talán
távol kellene tartanom az irodai dolgoktól? Mondjak nemet a
főnökömnek, vállalva ezzel az elbocsátás kockázatát?
Néhány hetes vívódás után Isten elé vittem az ügyet
imádságban. A Szentlélek szelíd, halk hangja kérdéssel
felelt: "Becsapod azt az embert a vonal túlsó végén?" Az
egyértelmű válasz az volt, hogy igen. A Lélek így szólt:
"Akkor helytelenül cselekszel."
Másnap a munkahelyemen elmagyaráztam a főnökömnek, hogy
miért nem hazudhatok többé a kedvéért. Jóllehet meglepődött,
de megértett. Ahelyett, hogy kirúgott volna, jobban bízott
bennem, mint valaha.

Imádság: Istenünk, erősíts bennünket, hogy kiálljunk a jó
mellett. Jézus nevében. Ámen.

Hogyan élem meg hitemet a hétköznapokban?
                  Jamie Morgan (New Jersey, USA)

IMÁDKOZZUNK A TITKÁRNŐKÉRT!