Csendes Percek majus 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Május. 19., Sze, 04:00:10 CEST

                  2004. május 19. szerda

Jézus pedig kiment az Olajfák hegyére. De korán reggel ismét
megjelent a templomban, és az egész nép hozzásereglett; ő
pedig leült, és tanította őket. Ekkor odavezettek az
írástudók és a farizeusok egy asszonyt, akit házasságtörésen
értek, középre állították, és így szóltak Jézushoz: "Mester,
ezt az asszonyt házasságtörés közben tetten érték. Mózes azt
parancsolta nekünk a törvényben, hogy kövezzük meg az
ilyeneket. Hát te mit mondasz?" Ezt azért mondták, hogy
próbára tegyék, és legyen mivel vádolniuk őt. Jézus pedig
lehajolt, és ujjával írt a földre. Amikor továbbra is
faggatták, felegyenesedett, és ezt mondta nekik: "Aki
bűntelen közületek, az vessen rá először követ." És
lehajolva tovább írt a földre. Azok pedig ezt hallva, egymás
után kimentek, kezdve a véneken, és egyedül ő meg az asszony
maradt ott a középen. Mikor pedig Jézus felegyenesedett, és
senkit sem látott az asszonyon kívül, így szólt hozzá: "Hol
vannak a vádlóid? Senki sem ítélt el téged?" Ő így felelt:
"Senki, Uram." Jézus pedig ezt mondta neki: "Én sem ítéllek
el téged, menj el, és mostantól fogva többé ne vétkezz!"
Jn 8,1-11.

                        AUTÓS LECKE

Öltsetek tehát magatokra - mint Isten választottai, szentek
és szeretettek - könyörületes szívet, jóságot, alázatot,
szelídséget, türelmet. Viseljétek el egymást. (Kol 3,12-13)

A postára egy kétsávos, kanyargós, emelkedő úton jutok el.
Nemrégiben, amikor a postára mentem, egy olyan autó mögé
kerültem, ami balra akart kanyarodni. Amíg vártam, hogy
lekanyarodjon, mögöttem egy autós dudálni kezdett.
Belenéztem a visszapillantó tükörbe és láttam, hogy integet,
kerüljem ki az autót, ami azt jelentette volna, hogy rá kell
hajtanom az útpadkára.
Megvártam, amíg az előttem lévő autó lekanyarodott, majd
folytattam az utat. A türelmetlen sofőr mögöttem nem látta a
kanyarban dolgozó munkásokat. Még ha akartam volna sem
tudtam volna kikerülni a kanyarodó autót.
A mögöttem lévő autósnak különbözött a látószöge az
enyémtől. Gyakran szűklátókörűen ítélünk meg másokat.
Elítélünk, kinevetünk, kritizálunk és vádolunk anélkül, hogy
ismernénk a körülményeket. Tetteink később gyakran zavarba
hoznak bennünket, amikor kiderülnek tévedéseink. Ez az eset
arra emlékeztet, hogy Isten azt akarja, gyengéden bánjunk
másokkal, mert a tudásunk csak részleges, és nem mindig úgy
vannak a dolgok, ahogyan látszanak.

Imádság: Segíts, Urunk, hogy szeretetet és megértést
mutassunk mindenki iránt, akivel találkozunk, különösen azok
felé, akiknek a cselekedetei zavarnak bennünket. Ámen.

Imádkozz, mielőtt cselekszel!
                Clara Ruth Hayman (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ INGERÜLT AUTÓSOKÉRT!