Csendes Percek marcius 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Már. 24., Sze, 04:00:01 CET

               2004. március 24. szerda

Csalárdabb a szív mindennél, javíthatatlan; ki tudná
kiismerni?! Én, az ÚR vagyok a szívek vizsgálója, a lelkek
megítélője, mindenkivel úgy bánok, ahogyan élete és
tetteinek a gyümölcse szerint megérdemli.
Jer 17,9-10.

                    ÚJ SZÍV

Tiszta szívet teremts bennem Istenem, és az erős lelket
újítsd meg bennem! (Zsolt 51,2)

A számítógépem lassú volt és időnként lefagyott, képtelen
volt működni. Elvittem egy boltba, hogy a hibát megkeressék.
Miután a műszerész megvizsgálta, megrázta a fejét.
Elmagyarázta, hogy a merevlemez - a számítógép azon része,
amely tárolja az információt - reménytelenül elromlott.
"Hogy történhet ilyesmi?" - kérdeztem. "Néhány területen
kezdődik, azután továbbterjed a többire is" - mondta.
Elmagyarázott még néhány dolgot, de nem értettem. Mind-össze
annyit tudtam, hogy a merevlemezt - a gép eszét és szívét -
ki kell cserélni, különben addig a gép nem fog működni.
Hasonló módon, néha a mi szívünk sem reagál, még Istenre
sem. "Csalárdabb a szív mindennél, javíthatatlan, ki tudná
kiismerni"? - mondja Jeremiás. (Jer 17,9) Makacs szokásaink
és rossz választásaink úgy felhalmozódhatnak és elterjednek
legbensőbb énünkig, hogy többé már nem válaszolunk Istennek.
De Jeremiás beszél Isten megoldásáról: "Olyan szívet adok
nekik, amellyel megismernek engem" (Jer 24,7), és
"Törvényemet a belsejükbe helyezem, szívükbe írom be" (Jer
31,33). Csak akkor tudunk teljes életet élni, ha engedjük,
hogy Isten megváltoztassa a szívünket.

Imádság: Tiszta szívet teremts bennem, Istenem. Ámen.

Hogyan tudom teljesebben megnyitni szívem Istennek?
                   John J. Desjarlais (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK ÚJ SZÍVÉRT!