Csendes Percek marcius 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Már. 20., Szo, 04:00:01 CET

              2004. március 20. szombat

Jézus imája: "De nem értük könyörgök csupán, hanem azokért
is, akik az ő szavukra hisznek énbennem; hogy mindnyájan
egyek legyenek úgy, ahogyan te, Atyám, énbennem, és én
tebenned, hogy ők is bennünk legyenek, hogy elhiggye a
világ, hogy te küldtél el engem. Én azt a dicsőséget,
amelyet nekem adtál, nekik adtam, hogy egyek legyenek, ahogy
mi egyek vagyunk: én őbennük és te énbennem, hogy
tökéletesen eggyé legyenek, hogy felismerje a világ, hogy te
küldtél el engem, és úgy szeretted őket, ahogyan engem szerettél."
Jn 17,20-23.

                       MINDENKI EGYÉRT

Én őbennük és te énbennem, hogy tökéletesen eggyé legyenek,
hogy felismerje a világ, hogy te küldtél el engem, és úgy
szeretted őket, ahogyan engem szerettél. (Jn 17,23)

A legveszélyesebb emberek azok, akik azt hiszik, Isten
egyetért előítéleteikkel és gyűlöletükkel. A szent háborúk
és a vallási terrorizmus nem a bombák kifejlesztésével vagy
a középkori keresztes hadjáratokkal, hanem a civilizációval
kezdődtek.
Még az egyazon hitűek között is dúlnak "szent háborúk". Noha
Krisztus az egységünkért imádkozott, a hívők csekély dolgok
miatt is képesek ádázul egymásnak esni. Sokan sajátos papi
ruhához, mások egy bizonyos zenei stílushoz vagy szertartási
rendhez ragaszkodnak, mintha ezek ugyanolyan fontosak

volnának,
mint a Szentháromság tana.
Nem szerencsés, ha az egységet azonosítjuk az
egyformasággal. Ez lerombolja annak lehetőségét, hogy
másoktól tanuljunk, felfedezzük saját hiányosságainkat, és
új távlatok nyíljanak meg előttünk. A valódi egység egyfajta
egyetértést és kölcsönös örömöt jelent a sokféleségben.
Semmi sem lehet bomlasztóbb a keresztyén egységre nézve,
mint azt feltételezni, hogy egyetlen embernek különleges
betekintése lehet Isten dolgaiba, míg mindenki más téved.

Imádság: Urunk, bocsásd meg nekünk, amikor azt állítjuk,
hogy saját gondolataink a te gondolataid. Nyisd meg
szívünket és elménket, hogy más keresztyén hagyományokban is
megtaláljuk az értékeket. Ámen.

Istent imádjuk, ne a hagyományokat!
                       Katherine Swarts (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ EGYHÁZAK KÖZÖTTI KAPCSOLATOKÉRT!

Szeretnéd, hogy barátod, ismerősöd is kapja a Csendes Perceket?
Nem akarod tovább kapni a napi áhítatokat?
Kérlek jelezd az ahitat at csendespercek.hu címen.

További információ: http://csendespercek.hu