[Csendes Percek] Csendes Percek marcius 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Már. 15., H, 04:00:03 CET

                   2004. március 15. hétfő

Mennyivel jobb bölcsességet szerezni, mint aranyat, és
értelmet szerezni, mint színezüstöt! A becsületes emberek
útja kikerüli a veszélyt, életét tartja meg, aki útjára
vigyáz. Az összeomlást gőg előzi meg, a bukást pedig
felfuvalkodottság. Jobb szelíd lelkűnek lenni az alázatosok
közt, mint zsákmányon osztozni a gőgösök közt. Aki megérti
az igét, annak jó dolga lesz, és boldog az, aki bízik az ÚRban.
Péld 16,16-20.

                         NYITOTT ABLAKOK

A kevélységből csak civódás lesz, de a tanács megfogadásában
bölcsesség van. (Péld 13,10)

Az ágyaink között lévő ablak az önzés jelképe lett. Én be
akartam zárni, a rabtársam ki akarta nyitni. Ő friss levegőt
akart, én nem akartam, hogy hideg legyen. Ő kinyitotta, én
bezártam. Összevesztünk.
A Példabeszédekben is megszólaló büszkeség gyakran a
konfliktusok okozója. Amikor Isten formál minket,
lelepleződik büszkeségünk, haragunk. Isten azt akarja, hogy
alázatos legyek, mert az alázat meggyógyít, képessé tesz
arra, hogy felismerjem gyengeségeimet, és elismerjem
hibáimat.
Az alázat azt mondja, hogy inkább adjak, mint kapjak. A
büszkeség azt sugallja: ez gyengeség. Isten azt mondja, ez
az igazi erő ismertetőjele. Ahhoz, hogy "az Úr szíve szerint
való ember" legyek, meg kell szabadulni a szívemben lévő
büszkeségtől, amely a maga akaratát keresi. Elhatároztam,
hogy feladom a büszkeséget. Hagyom, hogy az ablak nyitva
maradjon, és magamra húzok még egy takarót. Fontosabb, hogy
látom, Isten hogyan formálja a szívemet. Ő megnyitotta
életem ablakát, és most már nem ragaszkodom a saját
elképzelésemhez. Mostantól az ő szeretete tart melegen.

Imádság: Urunk, segíts megérteni, hogy a szeretet nem
ragaszkodik a saját akaratához. Szeretnénk megnyitni
szívünket a te szereteted előtt. Ámen.

Az akaratosság gyengévé, az engedelmesség erőssé tesz.
                        Roy A. Borges (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A HAMAROSAN SZABADULÓ FOGVATARTOTTAKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Carol Oldham: Kölcsönkapott gyermek
118 oldal (12x18,5cm)

Az élet nem mindig könnyű... Egy család életvidám hároméves kisfiáról minden
előzetes jelzés nélkül kiderül, hogy leukémiás. A szülők nagy belső küzdelmek,
sok őrlődés és nehézségek között megértik, hogy szeretett gyermeküket csak egy
időre kapták kölcsön Istentől.

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
info at evangeliumikiado.org
http://evangeliumikiado.org

Szeretnéd, hogy barátod, ismerősöd is kapja a Csendes Perceket?
Nem akarod tovább kapni a napi áhítatokat?
Kérlek jelezd az ahitat at csendespercek.hu címen.

További információ: http://csendespercek.hu