[Csendes Percek] Csendes Percek marcius 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Már. 13., Szo, 04:00:03 CET

                2004. március 13. szombat

Jézus mondja: "Nektek azonban, akik hallgattok engem, ezt
mondom: szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal,
akik gyűlölnek titeket; áldjátok azokat, akik átkoznak, és
imádkozzatok azokért, akik bántalmaznak titeket. Aki arcul
üt, annak tartsd oda a másik arcodat is, és aki elveszi
felsőruhádat, attól alsóruhádat se tagadd meg. Mindenkinek,
aki kér tőled, adj, és attól, aki elveszi a tiedet, ne
követeld vissza. És amint szeretnétek, hogy az emberek
veletek bánjanak, ti is úgy bánjatok velük." "Ha azokat

szeretitek, akik szeretnek titeket, mi a jutalmatok? Hiszen
a bűnösök is szeretik azokat, akik őket szeretik. És ha
azokkal tesztek jót, akik veletek jót tesznek, mi a
jutalmatok? Hiszen a bűnösök is ugyanezt teszik. És ha
azoknak adtok kölcsönt, akiktől remélitek, hogy
visszakapjátok, mi a jutalmatok? Bűnösök is adnak kölcsönt
bűnösöknek, hogy visszakapják azt, ami jár nekik. Ti azonban
szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót, és adjatok
kölcsön, semmit sem várva érte: nagy lesz akkor a
jutalmatok, és a Magasságos fiai lesztek, mert ő jóságos a
hálátlanok és gonoszok iránt. Legyetek irgalmasok, amint
Atyátok is irgalmas."
Lk 6,27-36.

                       MEGBOCSÁTÁS

Ne ítéljetek, és nem ítéltettek. Ne kárhoztassatok, és nem
lesz kárhoztatásotok. Bocsássatok meg, és nektek is megbocsáttatik.
(Lk 6,37)

Amikor Los Angelesbe költöztem, egy kis templomba kezdtem
járni, ahol nagyon kedvesek voltak hozzám, és azonnal otthon
éreztem magam. Csatlakoztam egy bibliatanulmányozó
csoporthoz is. Egyik alkalommal a lelkész a megbocsátásról
beszélt, és azt mondta: Isten azt akarja, hogy bocsássunk
meg egymásnak. Egy idősebb asszony a csoportban nehéz időket
élt át, és képtelen volt megbocsátani és elfelejteni, amit
ellene tettek sok évvel azelőtt.
Beszélgetésünk a megbocsátásról a Lk 17,3-4-et juttatta
eszembe: "Ha vétkezik ellened atyádfia, figyelmeztesd, és ha
megbánja, bocsáss meg neki. És ha naponta hétszer vétkezik
ellened, és hétszer tér vissza hozzád ezt mondva: Megbántam
- bocsáss meg neki." Jézus azt mondja, hogy bocsássunk meg.
Az engesztelhetetlen szív megkeseríti az életünket.
Keserűek, betegek, haragosak, megbántottak és keményszívűek
leszünk. De mert Isten megbocsát nekünk, mi is
megbocsáthatunk másoknak. "Bocsássatok meg, mondja Jézus, és
nektek is megbocsáttatik."

Imádság: Istenünk, adj nekünk szerető szívet, hogy úgy
tudjunk megbocsátani másoknak, ahogyan te megbocsátasz
nekünk. Ámen.

Azoknak, akik Krisztust követik, a megbocsátás kötelező.
                  Marlene Brooker (Essex, Anglia)

IMÁDKOZZUNK AZÉRT, HOGY EGYRE INKÁBB KRISZTUSHOZ HASONLÍTSUNK!

Szeretnéd, hogy barátod, ismerősöd is kapja a Csendes Perceket?
Nem akarod tovább kapni a napi áhítatokat?
Kérlek jelezd az ahitat at csendespercek.hu címen.

További információ: http://csendespercek.hu