[Csendes Percek] Csendes Percek marcius 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Már. 10., Sze, 04:00:13 CET

                 2004. március 10. szerda

Ez szó szerint az a levél, amelyet Jeremiás próféta
Jeruzsálemből küldött a foglyok közt megmaradt véneknek és
papoknak, prófétáknak és az egész népnek, akiket fogságba
vitt Nebukadneccar Jeruzsálemből Babilóniába, miután Jekonjá
király, az anyakirálynő, az udvari emberek, Júda és
Jeruzsálem vezetői, a mesteremberek és a várépítők
elkerültek Jeruzsálemből. Elászá, Sáfán fia és Gemarjá,
Hilkijjá fia által küldte el, akiket Cidkijjá, Júda királya
küldött Nebukadneccar babilóniai királyhoz Babilonba: Így
szól a Seregek URa, Izráel Istene az egész fogoly néphez,
amelyet fogságba vittek Jeruzsálemből Babilóniába: Építsetek
házakat, és lakjatok bennük! Ültessetek kerteket, és egyétek
azok gyümölcsét! Házasodjatok, szülessenek fiaitok és
leányaitok! Házasítsátok meg fiaitokat, és adjátok férjhez
leányaitokat! Szüljenek azok fiúkat és lányokat!
Szaporodjatok, és ne fogyjatok! Fáradozzatok annak a
városnak békességén, ahová fogságba vitettelek benneteket,
és imádkozzatok érte az ÚRhoz, mert annak békességétől függ
a ti békességetek is! Ezt mondja a Seregek URa, Izráel
Istene: Ne engedjétek, hogy rászedjenek benneteket a
próféták és a jósok, akik köztetek vannak, és ne
hallgassatok az álmodók álmaira! Mert hazugságot prófétálnak
nektek az én nevemben; nem küldtem őket - így szól az ÚR.
Ezt mondja az ÚR: Majd ha eltelik a babiloni hetven
esztendő, akkor gondom lesz rátok, és valóra váltom azt a jó
szót, hogy visszahozlak benneteket erre a helyre. Mert csak
én tudom, mi a tervem veletek - így szól az ÚR -: békességet
és nem romlást tervezek, és reményteljes jövőt adok nektek.
Ha segítségül hívtok, és állhatatosan imádkoztok hozzám,
akkor meghallgatlak benneteket. Megtaláltok engem, ha
kerestek és teljes szívvel folyamodtok hozzám. Megtaláltok
engem - így szól az ÚR -, jóra fordítom sorsotokat,
összegyűjtlek benneteket minden nép közül és minden helyről,
ahová szétszórtalak - így szól az ÚR -, és visszahozlak erre
a helyre, ahonnan fogságba vitettelek benneteket. Hiába
mondtátok, hogy támasztott nektek az ÚR prófétákat
Babilóniában is! Ezt mondja az ÚR a királynak, aki Dávid
trónján ül, és az egész népnek, amely ebben a városban
lakik, honfitársaitoknak, akik nem mentek veletek fogságba:
Így szól a Seregek URa: Fegyvert, éhséget és dögvészt
bocsátok rájuk, és olyanná teszem őket, mint a rothadt
fügék, amelyek ehetetlenül rosszak. Üldözni fogom őket
fegyverrel, éhséggel és dögvésszel, elrettentő példává
teszem őket a föld minden országának: átkozni fogják őket,
és borzadnak tőlük, fölszisszennek láttukra, és gyalázzák
őket mindazok a népek, amelyek közé szétszórtam őket. Mert
nem hallgattak beszédemre - így szól az ÚR -, pedig üzentem
nekik szolgáim, a próféták által, méghozzá idejében üzentem,
de nem engedelmeskedtek - így szól az ÚR. Halljátok meg az
ÚR igéjét mindnyájan, ti foglyok, akiket Jeruzsálemből
Babilóniába száműztem: Így szól a Seregek URa, Izráel Istene
Ahábról, Kólájá fiáról, és Cidkijjáról, Maaszéjá fiáról,
akik hazugságot prófétálnak nektek az én nevemben:
Nebukadneccar babilóniai király kezébe adom őket, és ő
kivégezteti őket a szemetek láttára. Átokba foglalják őket a
Babilóniában élő júdai foglyok, és ezt mondják: Olyanná
tegyen téged az ÚR, mint Cidkijját és Ahábot, akiket tűzön
pörkölt meg Babilónia királya! Mert olyan dolgot követtek
el, ami becstelenség Izráelben: paráználkodtak honfitársaik
feleségével, és hazug igét hirdettek az én nevemben, amit
nem parancsoltam nekik. Én tudom és tanúsítom ezt - így szól az ÚR.
Jer 29,1-23.

                          ISTEN TERVE

Mert csak én tudom, mi a tervem veletek - így szól az Úr -:
békességet és nem romlást tervezek, és reményteljes jövőt
adok nektek. (Jer 29,11)

Ezt a jeremiási igét az íróasztalom fiókjában tartom egy
lapon, ahol naponta többször is ráesik a tekintetem. Azért
tettem oda, mert mostanában nehéz időket élek. Férjemnek 55
éves korában megszűnt a munkahelye. Miután gyermekeinket
felneveltük, végre bizonyos anyagi szabadságot értünk el, és
élveztük a függetlenség örömét. Én új karrierről és izgalmas
változásokról álmodoztam. Ekkor férjem elvesztette állását,
és minden bizonytalanná vált. Dühös és kétségbeesett lettem.
Arra számítottam, hogy kevesebbet dolgozom majd, de ezután
még többet kellett dolgoznom egy fárasztó munkahelyen, amely
egyáltalán nem illett bele álmaimba. Miért történt ez most
velünk?
Ekkor Isten szava szólt hozzám: "én tudom, mi a tervem
veletek... reményteljes jövőt adok nektek." Ezután ha új
kihívásokkal nézek szembe, és a bánat, az elveszettség
érzése, a bizonytalanságtól való félelem kerít hatalmába, ez
az ige segít emlékezni arra, hogy bármi történik is, Isten
reményteljes jövőt készít számomra.

Imádság: Reménység Istene, segíts erőt nyernünk
szeretetedből, hogy szembenézhessünk a naponkénti próbákkal.
Ámen.

Isten mindannyiunk felől jót gondol.
                   Linda Parsons (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEM AZ ELKÉPZELÉSEIKNEK MEGFELELŐ MUNKÁT VÉGZIK!
_____________________________

Könyvajánlat:

Cynthia Heald: AZ IMÁDKOZÓ NŐ
Bibliatanulmányozó kézikönyv nőknek
A/5, 208 oldal, ára: 790,- Ft

Cynthia Heald könyvében azt vizsgálja, mit tanít a Biblia az imádságról.
Gondolatébresztő bibliatanulmányozáson vezet végig, ismert keresztyén
gondolkodókat idéz, és arra biztat, hogy válaszoljunk Isten hívására,
és váljon szorosabbá a közösségünk Urunkkal.
Az imádkozó nő NŐI KISKÖNYVTÁR sorozatunk második tagja.
A sorozatban már megjelent: A céltudatos nő.

Keresztyén Ismeretterjesztő Alapítvány (KIA)
1135 Budapest, Béke utca 35/A
Tel./Fax: (36-1)-350-7201
kia.kiadohivatal at mail.datanet.hu
http://kia.freeweb.hu

Szeretnéd, hogy barátod, ismerősöd is kapja a Csendes Perceket?
Nem akarod tovább kapni a napi áhítatokat?
Kérlek jelezd az ahitat at csendespercek.hu címen.

További információ: http://csendespercek.hu