Csendes Percek junius 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Jún. 22., K, 04:00:01 CEST

                   2004. június 22. kedd

A kegyelmi ajándékok között ugyan különbségek vannak, de a
Lélek ugyanaz. Különbségek vannak a szolgálatokban is, de az
Úr ugyanaz. És különbségek vannak az isteni erő
megnyilvánulásaiban is, de Isten, aki mindezt véghezviszi
mindenkiben, ugyanaz. A Lélek megnyilvánulása pedig
mindenkinek azért adatik, hogy használjon vele. Mert
némelyik a Lélek által a bölcsesség igéjét kapta, a másik az
ismeret igéjét, ugyanazon Lélek által. Egyik ugyanattól a
Lélektől a hitet, a másik ugyanazon Lélek által a
gyógyítások kegyelmi ajándékait. Van, aki az isteni erők
munkáit vagy a prófétálást kapta; van, aki lelkek
megkülönböztetését, a nyelveken való szólást, vagy pedig a
nyelveken való szólás magyarázását kapta. De mindezt egy és
ugyanaz a Lélek munkálja, aki úgy osztja szét kinek-kinek
ajándékát, amint akarja. Mert ahogyan a test egy, bár sok
tagja van, de a test valamennyi tagja, noha sokan vannak,
mégis egy test, ugyanúgy a Krisztus is. Hiszen egy Lélek
által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk, akár
zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és
mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg. Mert a test sem egy
tagból áll, hanem sokból. Ha ezt mondaná a láb: "Mivel nem
vagyok kéz, nem vagyok a test része", vajon azért nem a test
része-e? És ha ezt mondaná a fül: "Mivel nem vagyok szem,
nem vagyok a test része", vajon azért nem a test része-e? Ha
a test csupa szem, hol lenne a hallás? Ha az egész test
hallás, hol lenne a szaglás? Márpedig az Isten rendezte el a
tagokat a testben, egyenként mindegyiket, ahogyan akarta. Ha
pedig valamennyi egy tag volna, hol volna a test? Így bár
sok a tag, mégis egy a test. Nem mondhatja a szem a kéznek:
"Nincs rád szükségem", vagy a fej a lábaknak: "Nincs rátok
szükségem!" Ellenkezőleg: a test gyengébbnek látszó részei
nagyon is szükségesek, és amelyeket a test tisztességtelen
részeinek tartunk, azokat nagyobb tisztességgel vesszük
körül, és amelyek ékesség nélkül valók, azok nagyobb
megbecsülésben részesülnek: az ékeseknek azonban nincs erre
szükségük. Isten szerkesztette így a testet egybe: az
alacsonyabb rendűnek nagyobb tisztességet adva, hogy ne
legyen meghasonlás a testben, hanem kölcsönösen
gondoskodjanak egymásról a tagok. És így ha szenved az egyik
tag, vele együtt szenved valamennyi, ha dicsőségben részesül
az egyik tag, vele együtt örül valamennyi. Ti pedig Krisztus
teste vagytok, és egyenként annak tagjai.
1Kor 12,4-27.

                   KÖZÖS MUNKÁLKODÁS

Ti pedig Krisztus teste vagytok, és egyenként annak tagjai.
(1Kor 12,27)

Szabadidőm nagy részét kézimunkázással töltöm. Különösen
este, tévénézés közben szeretem lefoglalni a kezem. A kötés
és horgolás régi hobbim, s újabban babákat varrok,
képeslapokat készítek és fát festek. Mindig is élveztem
ezeket a dolgokat, de ritkán beszéltem róla másoknak, amíg
nem csatlakoztam egy barkács csoporthoz.
Együtt működtetünk egy barkácsboltot. A csoportunk tagjai
különféle tárgyakat készítenek, s ha minden együtt van,
különféle kiárusításokat tartunk. Néhány önkéntes vezeti az
üzletet, mások a raktárt rendezik. Senki közülünk nem tudná
egyedül működtetni a boltot, de együtt egész sikeresek vagyunk.
Pál a gyülekezetről, mint Krisztus testéről beszél. Ez a
barkács üzletünkre emlékeztet. Gyülekezetünk tagjainak
sokféle adománya és képessége van, amit felajánlhatnak
Istennek. Ha mint keresztyének egyetértésben dolgozunk,
mindannyian saját adományainkat használva, Istent
dicsőíthetjük, s Isten országát építhetjük, amire egyedül
képtelenek lennénk.

Imádság: Mennyei Atyánk! Köszönjük ajándékaidat, melyeket
azért adtál, hogy neked és az embereknek szolgáljunk velük.
Jézus nevében segíts minket. Ámen.

Istennek minden ember és minden ajándék fontos.
                 Norma Dawson (Új-Dél Wales, Ausztrália)

IMÁDKOZZUNK A GYÜLEKEZETÜNKÉRT!