Csendes Percek junius 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Jún. 17., Cs, 04:00:08 CEST

                   2004. június 17. csütörtök

A karmesternek: "A hajnali szarvas" kezdetű ének dallamára.
Dávid zsoltára.
Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el?
Távol van tőlem a segítség, pedig jajgatva kiáltok!
Istenem! Hívlak nappal, de nem válaszolsz, éjszaka is,
de nem tudok elcsendesedni.
Pedig te szent vagy, trónodon ülsz, rólad szólnak Izráel dicséretei.
Benned bíztak őseink, bíztak, és megmentetted őket.
Hozzád kiáltottak segítségért, és megmenekültek,
benned bíztak, és nem szégyenültek meg.
Zsolt 22,1-6.

                     ELHAGYATVA?

Semmiféle teremtmény nem választhat el minket az Isten
szeretetétől, amely megjelent Jézus Krisztusban, a mi
Urunkban. (Róm 8,39)

A zsúfolt kórház egyik elkülönített szobájában fekve úgy
éreztem, mindenki elhagyott: családom, barátaim, de még
Isten is. Sürgősséggel szállítottak kórházba, semmit nem
vittem magammal, még egy pizsamát sem. Félelem fogott el.
Miért nem érzem Isten jelenlétét? Észrevettem egy Bibliát,
és a 22. zsoltárt kezdtem olvasni.
Dávidnak, a nagy királynak, "az Úr szíve szerint való
embernek" (1Sám 13,14) sok szenvedéssel kellett
szembenéznie, látszólag Isten segítsége nélkül. Ellenségei
kutyafalka módjára vették körül. Kimerülten és segítség
nélkül nem tudott mást tenni, mint Istenhez kiáltani: "Miért
hagytál el?" (Zsolt 22,2) Évszázadok múltán a keresztről
Jézus, az Isten Fia ugyanezeket a szavakat ismételte. (Mt 27,46)
Dávid és Jézus is úgy érezte, elhagyta az Isten. Ezért úgy
hiszem, én is érezhetek ugyanígy. Nem bűn az, ha
elcsüggedünk, vagy ha úgy érezzük, még Isten is elhagyott.
Isten azonban nem távolodott el Dávidtól, sem Jézustól, és
nem fog elhagyni minket sem.

Imádság: Drága Istenünk, amikor egyedül, és elhagyatva
érezzük magunkat, köszönjük a bizonyosságot, hogy semmi sem
választhat el minket szeretetedtől. Ámen.

Érzéseink változhatnak, de Isten szeretete változatlan.
                 Shirley M. Corder (Western Cape, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ELHAGYATVA ÉRZIK MAGUKAT!