Csendes Percek junius 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Jún. 2., Sze, 04:00:01 CEST

                2004. június 2. szerda

Ezek után ünnepük volt a zsidóknak, és felment Jézus
Jeruzsálembe. Jeruzsálemben a Juh-kapunál van egy medence,
amelyet héberül Betesdának neveznek. Ennek öt oszlopcsarnoka
van. A betegek, vakok, sánták, sorvadásosak tömege feküdt
ezekben (és várták a víz megmozdulását. Mert az Úr angyala
időnként leszállt a medencére, és felkavarta a vizet: aki
elsőnek lépett bele a víz felkavarása után, egészséges lett,
bármilyen betegségben is szenvedett). Volt ott egy ember,
aki harmincnyolc éve szenvedett betegségében. Amikor látta
Jézus, hogy ott fekszik, és megtudta, hogy már milyen hosszú
ideje, megkérdezte tőle: "Akarsz-e meggyógyulni?" A beteg
így válaszolt neki: "Uram, nincs emberem, hogy amint
felkavarodik a víz, beemeljen a medencébe: amíg én megyek,
más lép be előttem." Jézus azt mondta neki: "Kelj fel, vedd
az ágyadat és járj!" És azonnal egészséges lett ez az ember,
felvette az ágyát, és járt. Aznap pedig szombat volt. A
zsidók ekkor így szóltak a meggyógyított emberhez: "Szombat
van, nem szabad felvenned az ágyadat." Ő így válaszolt
nekik: "Aki meggyógyított, az mondta nekem: Vedd az ágyadat,
és járj!" Megkérdezték tőle: "Ki az az ember, aki azt mondta
neked: Vedd fel és járj!?" De a meggyógyított ember nem
tudta, hogy ki az, mert Jézus félrehúzódott az ott
tartózkodó sokaság miatt. Ezek után találkozott vele Jézus a
templomban, és ezt mondta neki: "Íme, meggyógyultál, többé
ne vétkezz, hogy valami rosszabb ne történjék veled." Elment
ez az ember, és megmondta a zsidóknak, hogy Jézus az, aki
meggyógyította.
Jn 5,1-15.

                       FELKAVART VÍZ

A beteg így válaszolt neki: "Uram, nincs emberem, hogy amint
felkavarodik a víz, beemeljen a medencébe." (Jn 5,7)

Egy vezetői konferencián eltöltött hosszú és fárasztó nap
után magányra és testmozgásra volt szükségem, hogy lelkem
újra feltöltődjön. Az uszoda felé indultam, hogy élvezzem a
mozgást s a víz melegét. Alkalmatlannak éreztem magam, nem
is értettem, mit keresek a konferencián. A vezetésről és a
csoportok rejtett hatásairól beszélgettünk. Én csak azért
voltam ott, mert szerettem volna közvetlen környezetemnek
javára tenni. A többiekhez képest nagyon kevés tapasztalatom
volt a vezetésben. Ahogy a medence végét néztem, láttam,
hogy arra is hullámzik a víz, és elcsodálkoztam, csak nem az
én lábmozgásom okozza azokat a hullámokat? Abbahagytam a
kapálózást, hogy lássam, jól gondolom-e, erre a hullámok
csendesedtek, majd kisimult a víztükör.
A Jn 5,1-15-ben leírt történet jutott eszembe, amelyben
Jézus meggyógyít egy férfit, aki a felkavarodó vízre várt.
Mindig kíváncsi voltam, hogyan mozdult meg a víz, és hogy
segítség nélkül hogyan került az ember a vízbe. Most már
tudom, hogy néha a mi feladatunk, hogy másokat a vízbe
segítsünk, máskor engednünk kell, hogy nekünk segítsenek. S
időnként a mi dolgunk, hogy a vizet felkavarjuk.

Imádság: Drága Urunk, segíts, hogy mindannyian megtegyük,
ami tőlünk telik. Ámen.

Mi is odasegíthetünk valakit Krisztushoz.
                    Patricia Marks (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ EGYHÁZVEZETŐKÉRT!