Csendes Percek julius 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Júl. 28., Sze, 04:00:01 CEST

                 2004. július 28. szerda

Amikor útban volt Jézus Jeruzsálem felé, Samária és Galilea
között haladt át. Amint beért egy faluba, szembejött vele
tíz leprás férfi, akik távol megálltak, és kiáltozva kérték:
"Jézus, Mester, könyörülj rajtunk!" Amikor meglátta őket,
így szólt hozzájuk: "Menjetek el, mutassátok meg magatokat a
papoknak." És amíg odaértek, megtisztultak. Egyikük pedig,
amikor látta, hogy meggyógyult, visszatért, és fennhangon
dicsőítette Istent. Arcra borult Jézus lábánál, és hálát
adott neki. Ez pedig samáriai volt. Jézus ekkor így szólt:
"Vajon nem tízen tisztultak-e meg? Hol van a többi kilenc?
Nem akadt más, aki visszatért volna, hogy dicsőítse Istent,
csak ez az idegen?" És ezt mondta az Úr: "Kelj fel, menj el,
hited megtartott téged."
Lk 17,11-19.

                          HÁLAADÁS

De te, Uram, pajzsom vagy nekem, dicsőségem, aki fölemeled fejem.
(Zsolt 3,4)

Bementem a bankba, és átnyújtottam betétkönyvemet a
tisztviselőnek, hogy bevezethesse a szükséges adatokat.
Amikor visszaadta, megköszöntem. Meglepődött ezen. Nálunk
Indiában általában nem szokás köszönetet mondani a
hivatalból végzett munkáért.
Emberi természetünk olyan, hogy gyakran a sokkal fontosabb
ügyek esetében sem mutatunk hálát. A Szentírás mai története
arról szól, amikor Jézus tíz leprást gyógyított meg. De csak
egyetlenegy, egy samaritánus volt közöttük, aki "visszatért,
és fennhangon dicsőítette Istent". (Lk 17,15) Isten áldása
reggeltől estig kísér, éjjel pedig Isten angyalai vigyáznak
rám. Mégis, ritkán jut eszembe dicsőíteni ezért az Urat.
Tudom, hogy jó, ha köszönetet mondok az Úrnak minden
áldásért, amit csak kapok tőle. Isten a "dicsőségem, aki
fölemeli a fejem". Ezért nem akarok arra a kilenc leprásra
hasonlítani, akik nem tértek vissza magasztalni az Urat. Azt
az egyet szeretném követni, aki nem felejtett el hálát adni.

Imádság: Istenünk, bocsásd meg, hogy sokszor nem mondunk
köszönetet áldásaidért. Segíts észrevenni ajándékaidat, és
hálát adni éjjel-nappal. Ámen.

Hogyan fejezhetem ki hálámat Istennek minden áldásért?
                      Ramnik J. Parmar (Gujarat, India)

IMÁDKOZZUNK HÁLÁS SZÍVÉRT!