Csendes Percek julius 26.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Júl. 26., H, 11:29:32 CEST

                  2004. július 26. hétfő

A harmadik napon menyegző volt a galileai Kánában. Ott volt
Jézus anyja. Meghívták Jézust és tanítványait is a
menyegzőre. Amikor elfogyott a bor, Jézus anyja így szólt
hozzá: "Nincs boruk." Mire Jézus azt mondta: "Vajon énrám
tartozik ez, vagy terád, asszony? Nem jött még el az én
órám." Anyja így szólt a szolgákhoz: "Bármit mond nektek,

tegyétek meg." Volt ott hat kőveder a zsidók tisztálkodási
rendje szerint, amelyekbe egyenként két vagy három métréta
fért. Jézus így szólt hozzájuk: "Töltsétek meg a vedreket
vízzel." És megtöltötték színültig. Aztán így szólt
hozzájuk: "Most merítsetek, és vigyetek a násznagynak." Ők
vittek. Amikor a násznagy megízlelte a vizet, amely borrá
lett, mivel nem tudta, honnan van, csak a szolgák tudták,
akik a vizet merítették, odahívta a vőlegényt, és így szólt
hozzá: "Minden ember a jó bort adja fel először, és amikor
megittasodtak, akkor a silányabbat: te pedig ekkorra
tartogattad a jó bort." Ezt tette Jézus első jelként a
galileai Kánában, így jelentette ki dicsőségét, és
tanítványai hittek benne.
Jn 2,1-11.

                   HOZZÁJÁRULÁS AZ ÜNNEPHEZ

Minden ember a jó bort adja fel először, és amikor
megittasodtak, akkor a silányabbat: te pedig ekkorra
tartogattad a jó bort. (Jn 2,10)

Jézus első csodatétele a kánai esküvőn történt. A bor
elfogyott, mielőtt véget ért volna az ünnepség. Édesanyja
kérésére Jézus megmentette a helyzetet: hat vödör vizet még
az előzőnél is finomabb borrá változtatott. Ezáltal elérte,
hogy nem kellett félbeszakítani az ünneplést.
Mostanában jutott eszembe ez a történet, amikor egy ismerős
fiatalemberrel beszélgettem. Problémákkal küszködött, és
hogy elviselhetőbbé tegye helyzetét, kábítószerekhez és az
alkoholhoz fordult. Elmondtam neki, Isten hogyan tette jobbá
az életemet. Amikor felajánlottam neki, hogy imádkozom vele,
visszautasított. Ez a fiatalember azt hitte, a lehető
legjobb és legteljesebb életet éli. Azt mondta, hogy még
vár, és talán egyszer keresztyén lesz, ha megöregszik.
Azt kérdezem: "Miért e várakozás?" Jézus nem vetett véget az
ünneplésnek Kánában, hanem még jobbá tette. Isten nekünk
olyan életet kínál, ami sokkal-sokkal teljesebb, mint
amilyen beteljesedést a drogok, az alkohol, vagy bármi más
nyújthat a világon. Istennel életünk csakis jobb lehet, mint
amilyenné azt magunk tehetjük.

Imádság: Úr Jézus Krisztus, köszönjük, hogy te vezetsz el
bennünket az élet teljességéhez. Ámen.

Isten nem akadályozza, hanem jobbá teszi az életünket.
                        Mike Switzer (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÁBÍTÓSZER- ÉS AZ ALKOHOLFÜGGŐKÉRT!