Csendes Percek julius 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Júl. 23., P, 04:00:01 CEST

                  2004. július 23. péntek

Adjatok hálát az ÚRnak, mert jó, mert örökké tart szeretete!
Adjatok hálát az istenek Istenének, mert örökké tart szeretete!
Adjatok hálát az urak Urának, mert örökké tart szeretete!
Nagy csodákat művel egymaga, mert örökké tart szeretete.
Bölcsen alkotta meg az eget, mert örökké tart szeretete.
A földet a víz fölé terítette, mert örökké tart szeretete.
Megalkotta a nagy égitesteket, mert örökké tart szeretete,
a napot, hogy uralkodjék nappal, mert örökké tart szeretete,
a holdat és a csillagokat, hogy uralkodjanak éjjel, mert örökké tart szeretete.
Gondolt ránk megaláztatásunkban, mert örökké tart szeretete.
Megszabadított ellenségeinktől, mert örökké tart szeretete.
Ő ad eledelt minden élőlénynek, mert örökké tart szeretete.
Adjatok hálát a menny Istenének, mert örökké tart szeretete!
Zsolt 136,1-9.23-26.

                           HÁLAADÁS

Magasztaljátok az Urat, mert jó, mert örökkévaló az ő kegyelme.
(Zsolt 136,1)

Fiatalabb koromban unalmasnak tartottam a 136. zsoltárt,
mert hosszú verseken keresztül ugyanazokat a kifejezéseket
ismételgeti. Mindig elsiklottam az ismétlések fölött azt
gondolva, hogy úgy sincs jelentőségük.
Ahogy jobban megismertem, mi is az imádat lényege, rájöttem,
hogy ez a forma segít elgondolkodnunk, mik azok a dolgok,
amikért hálásak lehetünk Istennek.
Miután férjhez mentem, rájöttem arra, hogy az ismétlés
mennyire fontos. Étkezések után a férjem mindig megköszönte
a finom ételt. Még a leghétköznapibb ennivalóért is
kifejezte háláját. Korábban évekig magányosan élt, és most
nagy örömmel vette a közös étkezéseinket. Akárhányszor is
hangzott el a "köszönöm a finom ebédet", mindig örömöt
okozott vele. Soha nem untam meg ezeket a szavakat. Az
étkezések megtervezését és elkészítését örömmé változtatta
az a tudat, hogy valami különlegeset adhatok neki.
Hasonlóképpen Isten is nagy örömmel veszi hálaadásunkat,
függetlenül attól, hogy mennyire gyakran mondunk neki
köszönetet. Hálánk kifejezése a legapróbb eseményeket is
különlegessé teszi.

Imádság: Szerető Istenünk, hálát adunk az élet ajándékáért.
Segíts mindig meglátni szereteted szépségét
mindennapjainkban. Ámen.

Megköszöntem-e Isten jóságát a hétköznapokban?
                      Muriel Baron (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ELFOGLALT CSALÁDOKÉRT!